Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) vyrobila loni dohromady 322 500 aut, což je meziročně o 47 500 vozů více. Větší množství aut sjelo z výrobní linky v Nošovicích naposledy v roce 2018. Navzdory přetrvávajícím obtížím v dodavatelských řetězcích a dalším negativním vnějším vlivům tak automobilka překonala stanovený plán výroby o 1 000 vozů.
Chod firmy byl v roce 2022 zásadně ovlivněn vysokými cenami energií a materiálu a zvýšenými náklady na logistiku, především však nejistotou v dodávkách dílů. Nedostatek polovodičových součástek byl dokonce ještě citelnější než v předchozích letech. Nošovickému závodu se však i díky vysoké poptávce dařilo pružně upravovat výrobní program podle aktuálně dostupných komponentů, takže nebylo potřeba zastavovat výrobní linky.
Největší podíl výroby připadal i v roce 2022 na model TUCSON, který tvoří takřka 72 % celkové produkce nošovické automobilky. Oblíbené SUV je k mání nejen ve verzi se spalovacím motorem včetně mild-hybridu, přičemž zhruba 2 z 5 vyrobených vozů modelu TUCSON jsou v hybridní nebo plug-in hybridní variantě. Modelová řada i30 se na produkci loni podílela 17 %. Ostrý vůz Hyundai i30 N tvořil 2 % produkce. Portfolio aut z Nošovic doplňuje elektromobil KONA Electric, který obstaral přes 9 % výroby. Elektromobily, hybridy a plug-in hybridy tvořily v roce 2022 ve výrobě bezmála 40 %.
K největším odběratelům aut z Nošovic se loni řadilo Německo, Velká Británie, Španělsko a Francie. Model TUCSON ve velkém míří také do zemí na Blízkém a Středním Východě. Necelých pět procent loňské produkce bylo určeno pro český trh. Auta vyrobená loni v Nošovicích ale jezdí také např. v Hong Kongu, Nové Kaledonii nebo na ostrovech Mauricius a Madagaskar. Celkově šlo loni o 65 destinací.
„Těší nás velký zájem zákazníků o naše elektrifikované modely, díky čemuž významně přispíváme k vedoucímu postavení zna
ky Hyundai v oblasti elektrifikace a závazku k udržitelné budoucnosti. V průběhu letošního roku navíc spustíme výrobu nové generace modelu KONA Electric, a očekáváme, že počet čistě elektrických aut zdvojnásobíme,“ uvedl prezident HMMC Changki Lee. Stejně jako v případě dalších modelů vyráběných v HMMC, i na vývoji modelu KONA Electric úzce spolupracuje tým inženýrů z Nošovic.
Plán výroby pro letošní rok je stanoven na 328 500 vozů, takt výrobní linky se zrychlí z dosavadních 65 na 66 aut za hodinu. I s ohledem na chystané novinky ve výrobě investuje nošovický Hyundai významné prostředky do instalace nových technologií a automatizace. Kromě toho se v letošním roce připravují další investice zaměřené na úspory energií.
V rámci postupného přechodu k elektromobilitě se v Nošovicích od listopadu nově kompletují baterie pro elektrifikovaná auta. Společnost Mobis Automotive Czech spustila v prostorách bývalé haly Převodovkárna 2, kde se dříve vyráběly manuální převodovky, nový provoz zaměřený na montáž baterií. V sousední hale Převodovkárna 1 pokračuje produkce manuálních převodovek i nadále. Kromě HMMC je velkým odběratelem manuálních převodovek také sesterský výrobní závod Kia v Žilině. Na podzim byla v Nošovicích vyrobena jubilejní 5 000 000. převodovka. Příležitostí k oslavě bylo také 4 000 000. auto z Nošovic, kterým se v listopadu stal Hyundai TUCSON N Line.
V roce 2022 rostla nejen výroba, ale také mzdy zaměstnanců. Automobilka nabízí nejen v rámci Moravskoslezského kraje nadprůměrné finanční ohodnocení, průměrný měsíční výdělek v dělnických pozicích za rok 2022 dosáhl na 47.518 Kč.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva