V Otázkách Václava Moravce se 19. března sešli manažer Škody Auto Martin Jahn a bývalý premiér Mirek Topolánek. Jedním z témat bylo zavedení normy Euro 7.
V případě zavedení emisní normy Euro 7 by Škoda Auto musela uzavřít jednu výrobní halu a o práci by přišlo kolem 3000 lidí. V rámci celého dodavatelského řetězce by podle něj přišlo o práci až 10 000 lidí. Automobilka by musela přestat vyrábět modely Fabia, Scala a Kamiq, protože by investice byla zcela nerentabilní, řekl v pořadu Jahn.
„V Evropě to bude mít dopad na stovky tisíc pracovních míst,“ dodal.
Norma podle něj navíc ovzduší v Evropě nezlepší, protože se zpomalí obnova vozového parku a lidé budou déle používat starší, méně ekologické vozy.
Zavedení normy Euro 7 provázejí podle Jahna „nesplnitelné termíny“ a nejasnosti ohledně toho, co přesně po výrobcích vyžaduje. Měla by přitom začít platit již od roku 2025, což se podle výrobců nedá stihnout. „Ta doba platnosti je úplně nesmyslná,“ uvedl Jahn.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva