Správní rada České kanceláře pojistitelů (ČKP) se rozhodla ukončit bezplatné krytí škod vyplývajících z provozu ukrajinských vozidel ke dni 13. dubna 2023.
Podle rozhodnutí Správní rady České kanceláře pojistitelů se budou nově nehody, které zavinili nepojištění ukrajinští motoristé a vymáhaní z nich vyplývajících škod, posuzovat individuálně. Plošná pomoc tady byla od 1. března 2022 a platila po dobu šesti měsíců od překročení ukrajinských hranic.
Stále platí to, že pojistit ukrajinské vozidlo u českých pojišťoven legislativně nelze. Ukrajinští motoristé však mají možnost uzavřít si pojištění pro svoje vozidlo přímo na Ukrajině nebo on-line ze zahraničí u některé z ukrajinských pojišťoven, které jim vystaví elektronickou zelenou kartu. Vyplývá také, že podstatná část ukrajinských motoristů se po tuzemských komunikacích pohybuje pojištěna a počet nepojištěných vozidel významně klesá. „Lze odhadnout, že aktuálně se v ČR provozuje 4 000 nepojištěných ukrajinských vozidel a 34 000 pojištěných vozidel na Ukrajině,“ podotýká Petr Jedlička, pojistný matematik ČKP.
Na základě těchto údajů se rozhodla Správní rada ČKP ke dni 13. dubna 2023 o ukončení plošného bezplatného krytí škod, které způsobili nepojištění ukrajinští motoristé. Podle Správní rady ČKP také bude nově platit to, že případy nepojištěných ukrajinských motoristů se budou posuzovat jednotlivě. V případech hodných zvláštního zřetele uprchlíků ve zjevné nouzi může být následně od vymáhání ustoupeno. „Musíme si být vědomi, že Ukrajina se přes normalizaci v oblasti pojištění vozidel nachází ve válečném stavu a na našem území mohou stále hledat bezpečí lidé, kteří doslova přišli o všechno,“ doplňuje rozhodnutí výkonný ředitel ČKP Jan Matoušek.
V případě nehody zůstává postup pro nahlášení ve vztahu k poškozenému motoristovi stejný. Poškozenému ČKP vyplatí škodu z Garančního fondu, celý případ posoudí a až při neshledání zjevné nouze bude tyto finanční prostředky po nepojištěném ukrajinském viníkovi vymáhat.
„ČKP od března 2022 do konce stejného měsíce 2023 řešila 179 nepojištěných škod, které se týkaly ukrajinských automobilů. Závazek za tyto škody vůči poškozeným je vyčíslený na 18,9 mil. Kč. Jedná se o nízké jednotky procent, neboť ve stejném období bylo celkově zaznamenáno 2 827 nepojištěných škod českých a zahraničních vozidel, za které závazek za stejné období vychází na 498 mil. Kč,“ uvádí další statistiky Petr Jedlička.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva