Ministr dopravy Martin Kupka, radní Karel Bendl a šéf ČEZ Esco Kamil Čermák zprovoznili 21. dubna nové dobíjecí stojany v Mladé Boleslavi. Jeden z nich, ultrafast typu ABB Terra 360, za pár minut nabije dva elektromobily.
Stojan za účasti ministra dopravy Martina Kupky a dalších hostů spustila Skupina ČEZ na parkovišti obchodního centra Olmpia v Mladé Boleslavi. Dobíjecí hub tvořený celkově sedmi stanicemi může v jednu chvíli obsloužit až 14 elektroaut. Nové stojany vznikly díky grantu z Operačního programu Doprava.
„Celý automobilový průmysl projde velkou transformací. Klíčovou úlohu tohoto odvětví české ekonomiky vnímá i vláda a průběžně přispívá k co nejúspěšnějšímu průběhu této změny. Podporujeme jak klíčový projekt stavby české gigafactory tak i růst veřejných dobíjecích sítí. Ministerstvo dopravy dosud podpořilo výstavbu více než dvou tisíc dobíjecích bodů a v příštích letech znásobíme investice do nabíjecí infrastruktury u dálnic a ve městech až do výše 6 miliard korun. Díky správě dotačních programů cíleně podporujeme rozvoj páteřní i navazující infrastruktury a ovlivňujeme, aby svými parametry držely krok se stále výkonnějšími a modernějšími elektromobily. Lokality jako tato v Mladé Boleslavi se stanou standardem, samozřejmostí bude dobíjení více vozů najednou,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka. „Středočeský kraj je aktivní v rozvoji různých forem alternativních pohonů ve veřejné i individuální dopravě. Ve městech a na silnicích Středočeského kraje už jsou dnes desítky profesionálních dobíjecích stanic a tato síť se stále zahušťuje. Považujeme za důležité, aby řidiči mohli dobíjet i mimo své domovy nebo zaměstnání, a to rychle a bez dlouhého čekání. Chceme také sami jít příkladem, a průběžně proto doplňujeme vlastní vozový park Krajského úřadu o elektromobily a vlastní dobíjecí wallboxy,“ uvedl radní pro silniční dopravu Středočeského kraje Karel Bendl.
„Jako český lídr ve výstavbě dobíjecí infrastruktury pro elektromobily neustále zkvalitňujeme naši síť. Ta má jako celek nejvyšší výkon v ČR, a lidé díky tomu u nás dobíjejí v průměru nejrychleji. Do budoucna chceme pokračovat především ve výstavbě stojanů o vyšších výkonech, letos jich chceme vybudovat 40. Na silnicích totiž roste podíl výkonnějších modelů elektromobilů, které umějí naplno využít potenciál ultrarychlých dobíjecích stojanů. Symbolicky dnes spouštíme ultrarychlý stojan, který zvládne souběžně dobít většinu kapacity baterií dvou e-aut za 10 minut. Jako na všech ostatních místech v naší síti přitom řidičům garantujeme odběr skutečně bezemisní elektřiny, a to díky certifikaci jejího původu z obnovitelných zdrojů,“ řekl Pavel Cyrani, místopředseda představenstva ČEZ.
„S elektromobilitou i její podporou to myslíme opravdu vážně. Již dnes máme ve firemní flotile téměř 100 hybridních a 20 plně elektrických vozidel a další budou přibývat. Stejně tak bereme vážně závazek naší skupiny dosahovat ambiciózních cílů v oblasti udržitelnosti a budeme nadále výrazně investovat do rozvoje ekologicky šetrných technologií, do výstavby fotovoltaických elektráren a chytrých řešení propojující svět elektromobility,“ říká Zdeněk Havelka, výkonný ředitel skupiny CPI Property Group. „Dnešní otevření výkonných nabíječek u našeho obchodního centra je ukázkou toho, jakým směrem se trh vyvíjí a jak naše společnost aktivně přispívá k rozvoji udržitelných energetických řešení,“ dodal Zdeněk Havelka.
„Je symbolické a jsme za to rádi, že nejvýkonnější dobíjecí stojan České republiky je právě v Mladé Boleslavi, sídle největšího prodejce elektromobilů na českém trhu. Pokud chceme splnit cíle Národního akčního plánu čisté mobility a do roku 2030 mít pro české řidiče 35 000 veřejných dobíjecích míst, je třeba pokračovat v tempu instalací. Za stejně důležité považuji i to, že výstavba infrastruktury jde nejen cestou kvantity ale i kvality. Právě růst počtu vysokorychlostních dobíjecích hubů, jako je tento, je zásadní pro další rozvoj elektromobility v České republice,“ říká Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení Škoda Auto.
Na parkovišti OC Olympia je řidičům k dispozici celkem 7 dobíjecích stojanů ČEZ. Nejrychlejší z nich o výkonu 360 kW umí současně dobíjet dvě auta, každé výkonem 180 kW. Každá z ostatních stanic má výkon 50 kW, ještě do konce letošního roku však ČEZ dvě z nich vymění za ultrarychlé stojany o výkonu 150 kW. ČEZ si v rámci vize Čistá Energie Zítřka vytyčil do roku 2025 dosažení hranice 800 provozovaných stojanů pro dobíjení elektromobilů a znásobení jejich výkonu. Poptávku po zkrácení časů dobíjení chce uspokojovat výstavbou stanic pro ultrarychlé dobíjení i rozšiřováním počtu stojanů v tzv. hubech ve vytížených lokalitách u hlavních tahů a ve městech.
Cíl vybudovat do roku 2025 odpovídající síť elektronabíjejích stanic vzhledem k rostoucím počtům registrovaných elektromobilů si vytyčilo společné „Memorandum o spolupráci v rozvoji elektromobility v České republice“, které v roce 2021 podepsali zástupci Ministerstva dopravy, Ministerstva průmyslu a obchodu, Správy železnic, Ředitelství silnic a dálnic, Ředitelství vodních cest, Škody Auto a ČEZ.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva