Kia Europe jmenovala ředitelem divize PBV Pierra-Martina Bose. Bos bude v této nově vytvořené funkci pracovat v místní centrále Kia Europe ve Frankfurtu. Jakožto vyšší vedoucí pracovník se Bos ujme řízení specializovaného týmu, který od roku 2021 vytváří v daném regionu základy pro tento obor.
Bosovým hlavním úkolem bude připravit evropský trh na dostupnost účelových vozidel (Purpose Built Vehicles – PBV), a podpořit tak další rozvoj B2B podnikání společnosti Kia.
Do tohoto inovativního segmentu spadají sériově vyráběná vozidla, která lze optimalizovat pro konkrétní účely. Kia plánuje uvést na trh středně velký model PBV v roce 2025 ve specializovaném výrobním závodě v korejském Hwaseongu.
Tato vozidla poháněná baterií a propojená se sítí výrobce nabízejí zajímavý potenciál, zejména v oblastech vozidel určených pro podnikání a pro přepravu cestujících.
Kia vstupuje na evropský trh s lehkými užitkovými vozy (LCV) jako nováček. Bos se bude v nadcházejících letech věnovat přípravě trhu a vytváření udržitelné sítě pro nový typ ekosystému.
Jelikož už od roku 1999 úspěšně působil na několika zahraničních pozicích ve společnosti Stellantis a ve firmách, které byly jejími předchůdci, přináší s sebou více než dvacetileté zkušenosti z automobilového průmyslu. Ve své poslední funkci ve společnosti Stellantis – vedoucí LCV & B2B – řídil činnost jejích značek na Blízkém východě a v Africe.
O své nové pozici ředitele PBV se Bos vyjádřil takto:
„Je to pro mě pocta a těším se na to, že budu připravovat evropský trh pro tento průlomový segment. Kia už v oblasti elektromobilů dokázala, že díky vynikajícím technologiím se dokáže v krátké době ujmout vedení na trhu. Velký dojem na mě dělá to, jak tato značka na každém kroku přitahuje zákazníky a dosahuje jejich maximálního uspokojení, přičemž je na cestě k tomu, aby se stala poskytovatelem řešení pro udržitelnou mobilitu. To je pro mě hlavní motivací k tomu, abych vytvořil silnou síť partnerů a připravil evropský trh na účelová vozidla.“
Prezident Kia Europe, Won-Jeong Jeong, k tomu sdělil:
„Kia se chce věnovat inovacím a hrát roli poskytovatele řešení pro udržitelnou mobilitu. Díky svému přístupu k sektoru PBV nabízíme trhu B2B zcela nový způsob využívání udržitelné a plně propojené mobility. V Pierru-Martinu Bosovi získáváme zkušeného manažera, který důkladně rozumí našim zákazníkům. Bude mít na starost důležitou průkopnickou práci, která společnosti Kia Europe pomůže dosáhnout v budoucnosti ještě lepší pozice.“
Kariéra manažera
Bos studoval strojírenství na I.S.A.T. a v roce 1998 získal na pařížské škole I.F.P. magisterský titul v oboru vývoje motorů. Poté se věnoval manažerské kariéře v zahraničí – pracoval v Evropě, na Blízkém východě a v Africe pro společnosti Fiat, Fiat Chrysler a Stellantis.
Ve funkci generálního ředitele Fiat Professional utvářel obor LCV na trzích mnoha evropských zemí. Naposledy zastával pozici vedoucího LCV & B2B ve společnosti Stellantis a pomáhal vytvářet její vedoucí pozici na blízkovýchodním a africkém trhu. Své funkce ve společnosti Kia Europe se ujmul 10. července 2023.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva