Zvláště pro členy poroty Car of the Year (COTY) připravil Fiat 18. září velkolepou premiéru nového typu 600. Proběhla v prostředí pozůstatků legendární testovací dráhy na střeše továrny v Lingottu na předměstí Turína a spojena byla s prvními jízdami po okolí.
Fiat 600 vychází z platformy PSA eCMP a jeho výroba naběhla 7. září v polské továrně Tychy. Nicméně tým 250 konstruktérů a designérů v italské centrále Fiatu na něm odvedl přes milion pracovních hodin. Jde o základ, který před pěti lety představil DS 3 Crossback a jehož nejnovější podobu prezentovaly faceliftované elektromobily Peugeot 208/2008. Nejblíže má však nová „šestistovka“ k Jeepu Avenger, držiteli prestižního titulu COTY 2023, s nímž sdílí nejen rozvor náprav, ale také třeba výplně dveří, středovou konzolu s množstvím odkládacích schránek nebo spodní část palubní desky včetně mechanické „klaviatury“ přepínačů ventilace.
Prioritou interkontinentálního koncernu Stellantis je dnes v duchu doby nelítostná propagace elektromobility. A tak Jeep Avenger i nová generace Peugeotu 3008 jsou uváděny výhradně coby elektromobily, ačkoli samozřejmě víme, že je lze objednat i se spalovacími motory v různém stupni elektrifikace.
Ani v případě Fiatu není situace jiná, nicméně šéf značek Fiat a Abarth Gaetano Thorel nám to v Lingottu vysvětlil férově: „Jistě, typ 600 ukazuje elektrickou budoucnost, ale Fiat zůstává sociálně cítící společností, takže zákazníkům nabízí i to, co potřebují právě teď.“ A tak i nový Fiat 600 bude k dispozici i ve verzi na benzín.
Fiat 600 Hybrid se stane prvním, kdo v rámci koncernu Stellantis uvede na dané platformě mild hybridní systém. Jeho jádrem se stává osvědčený zážehový tříválec 1.2 PureTech (v Avengeru je k mání bez elektrifikace a s manuální převodovkou), kombinovaný s elektromotorem vestavěným v tělese šestistupňové dvouspojkové převodovky.
Tedy žádný primitivní, řemenem připojený startér/generátor, jak to u mild hybridů dělá většina konkurence včetně VW Group, ale prakticky plnohodnotné hybridní poháněcí ústrojí, schopné v robustním celku nabídnout skutečně efektivní provoz moderního ústrojí, propojeného soustavou spojek. Výkon 100 benzínových + 29 elektrických koní jistě zajistí 1,3 tuny vážícímu vozu slušnou dynamiku při minimálních provozních nákladech.
Zdroj: Jiří Duchoň, COTY, Turín
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva