Novou linku na instalaci přídavných prvků na čelní autoskla spustila v Chudeřicích na Teplicku AGC Automotive Czech. Výrobce skel pro automobily investoval do automatizované linky přes 25 milionů korun.
Zařízení je určené především pro výrobu autoskel pro trh s náhradními díly. Díky pokročilé automatizaci linka umožňuje přesnou instalaci držáků pro kamerové a dešťové senzory a dalších přídavných prvků na autoskla.
Zbyněk Slivoň, generální ředitel AGC Automotive Czech: „Kontinuálně do našeho výrobního závodu v Chudeřicích investujeme, abychom evropským automobilkám dokázali dodávat špičková autoskla s co největší přidanou hodnotou. Do této kategorie spadá i trh s náhradními autoskly, kdy jsme díky investicím schopni dodávat zákazníkům technologicky pokročilejší výrobky. Nejnovější investice nám díky implementaci robotů umožňuje velmi přesné operace při aplikaci přídavných prvků na autoskla.“
Právě různé držáky na kamery, dešťové senzory, vyhřívání nebo plastové profily po obvodě skel jsou věci, které v posledních letech na austosklech přibývají. „Automobilky již dávno nepožadují pouze samotná skla. Naopak přibývá stále více přídavných prvků. Jakožto výrobci jsme na tento vývoj reagovali a přizpůsobili se tomuto trendu. Stále větší část našeho závodu se tak zaměřuje na instalaci různých přídavných a doplňkových dílů na autoskla,“ uvedl Zbyněk Slivoň. Autoskla z Chudeřic tak v drtivé většině směřují přímo na výrobní linky automobilek a přímo se instalují do vozů. Na trhu s náhradními autoskly zase mohou být instalována v servisech přímo do auta bez nutnosti dalších úprav.
Nová linka umožňuje AGC Automotive Czech v Chudeřicích instalovat přídavné díly na autoskla přesněji a ve větším množství přímo na jedné lince. „To nám umožňuje zkrátit dobu výroby a dodat skla zákazníkům rychleji. Zároveň to ale klade vyšší nároky na obsluhu linky. Operátoři tak musí mít základní znalost obsluhy robotů a optických a informačních systémů,“ dodal ředitel firmy. První autoskla sjíždějící z nové linky byla určena pro značky Volkswagen a Seat.
Závod v Chudeřicích společnosti AGC Automotive Czech patří mezi největší a nejkomplexnější evropské výrobce autoskel a je největším závodem na výrobu autoskel skupiny AGC. Dodává automobilová skla všem velkým evropským automobilkám. V Chudeřicích na Teplicku zaměstnává kolem 1750 lidí. Firma patří do skupiny AGC, která je největším světovým výrobcem plochého skla.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva