ČEZ předvedl začátkem října novinářům kyvadlovou dopravu zajišťující spojení mezi stanicí metra C – Budějovická a Brumlovkou, která je 100% elektrická. Dvojice elektrobusů SOR je zde v provozu od února 2016, letos v září zahájil ostrý provoz i třetí elektrobus.
Tiskovka zdůraznila podporu společnosti ČEZ kyvadlové dopravě v Praze 4, a to formou pravidelného příspěvku na provoz elektrobusů v lokalitě Brumlovka, do které denně dojíždí hromadnou dopravou více než 4,5 tisíce cestujících.
Úspěch a obliba elektrobusů u cestujících vedly „konsorcium“ provozovatelů, kterými jsou vedle společnosti ČEZ, také skupina Passerinvest a dopravní společnost Arriva, k zařazení třetího elektrobusu, a tím i k plné elektrifikaci kyvadlové dopravy na Brumlovce.
Na třetí elektrobus připili (zleva) Daniel Adamka, generální ředitel společnosti Arriva, Daniel Unger, za společnost Passerinvest, moderátorka Hana Koutná a Tomáš Dzurila, ředitel elektromobility ČEZ 2 elektrobusy SOR, přes 200 km denně, 7 let provozu, přes 300 000 km, více než 2,5 milionu cestujících
První 100 % elektrická flotila autobusů, resp. dvou elektrobusů SOR EBN 9,5, které jezdí v rámci kyvadlové dopravy na trati mezi stanicemi u metra Budějovická a Brumlovka, na tzv. linkách BB zde působí už více než sedm let. Za tu dobu odvezla čistě elektricky poháněná vozidla hromadné přepravy přes 2,5 milionu cestujících a najela přes 300 000 km. Jde o první elektrobusy, které byly v rámci pražské hromadné dopravy nasazeny do ostrého provozu, a navíc jezdí bezplatně. Cestující u nich oceňují hlavně tichou a plynulou jízdu, klidnější rozjezd a brzdění, lepší akceleraci a pružnější jízdní vlastnosti i možnost připojení na wi-fi zdarma.
Elektrobusy na Brumlovce najezdí denně přes 200 kilometrů a v provozu prokázaly svou užitečnost a mimořádnou spolehlivost. Současně potvrzují, že bezemisní pohon je ve městech výhodný. 100% elektrifikovaná flotila tak úspěšně demonstruje trend do budoucnosti pro dopravní podniky v celé republice. Sama skupina ČEZ stojí různými formami za rozvojem elektrobusů ve veřejné dopravě v již více než desítce českých a moravských měst.
V reálném provozu elektrobusy překvapily, navzdory ježdění ve výrazně svažitému terénu, svou spolehlivostí, ale také minimálním rozdílem ve spotřebě mezi letním a zimním dojezdem, který činí jen pět procent. Navíc oproti předpokládané pětileté živostnosti vydržely akumulátory v obou elektrobusech o celé dva roky déle. K jejích výměně došlo až letos na jaře, po ujetí 150 tisíc kilometrů. Určitě tomu prospělo pomalé noční dobíjení v garážích, které je v řadě ohledů hospodárnější.
Perspektivní a výhledově nezbytný úkol
Přeměna městské hromadné dopravy z hlediska pohonu z dosud převažující nafty na elektromobilitu je bezesporu velmi perspektivní a výhledově nezbytná záležitost, ale zatím především dlouhodobý úkol. Nejenže elektrobusy jsou investičně náročnější při pořizování, když cena nového elektrického SORu se pohybuje okolo 10 milionu Kč, ale je také potřeba zohlednit ostatní aspekty obměňování vozidlového parku vozidel této kategorii. Celkem je u nás v evidenci něco málo přes 20 tisíc autobusů, z nichž určitá část není tak stará, takže bude hospodárné s nimi ještě nějaký čas jezdit, než budou na odpis. Proto bude bohužel ještě nějaký čas trvat, než dojde k výraznějšímu prosazení elektrobusů alespoň ve velkých městech.
08.10.2023Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva