Zatímco podíl letos prodaných elektromobilů na celkovém počtu vozidel registrovaných v Evropské unii přesáhl 20 %, v Česku se pohybuje jen kolem 3,5 %. Situaci komentovali ve studiu ČT 24 tajemník SDA Josef Pokorný a šéfredaktor Automakers Erich Handl.
„Skutečně jsme na chvostě Evropy. Když se podíváme na státy jako je Portugalsko nebo Rumunsko, ty mají násobně více nově registrovaných elektromobilů než u nás. Špičkové státy jako je Švédsko nebo země Beneluxu mají přes 30 procent. Česko je v tomto srovnání skutečně pomalu rozvíjející se země, chybí ti standardní podpůrné systémy“ uvedl Josef Pokorný s tím, že například v Rumunsku se podařilo nastavit mnohem efektivnější systém obnovy vozového parku.
Čím to lze vysvětlit?
„Elektromobily se v posledních dvaceti letech prodávaly zejména tam kde je kupní síla a kde jsou státní dotace na podporu tohoto druhu mobility. Těžko v tomto budeme dohánět státy jako Holandsko nebo Norsko, které masivně do rozvoje elektromobility investovaly ze státních peněz,“ připomněl Erich Handl.
Podle Pokorného ale nejsou řešením jednorázové dotace, ale komplexní dlouhodobý program přechodu na čistou mobilitu.
Pokorný: prodejní kvóty na elektromobily nejsou cestou
Jaké státní pobídky ale zvolit? Například ve Velké Británii se nyní diskutují takzvané kvóty na prodej elektromobilů. Automobilky, respektive jejich dealeři by museli ročně prodat určité procento elektromobilů z celkově vyskladněného počtu vozidel.
„Myslím, že toto není cesta. Prodejci aut toto nedokážou zajistit a nemůžou nést tyto náklady na toto. Ani automobilky nedokáží snížit výdaje na konstrukci a vývoj nových elektromobilů. Ve výsledku by to přineslo snížení prodeje všech nových aut,“ míní Josef Pokorný.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva