Čína ještě letos omezí dostupnost grafitu, bez kterého se neobejdou výrobci baterií. Od 1. prosince bude třeba speciální vývozní povolení pro některé výrobky z grafitu, a to z důvodu ochrany národní bezpečnosti, píše portál Autoforum.
Samotný vývoz tím zakázán nebyl, jeho kontrola bude ale přísnější. Lze to vnímat jako varovný prst zdvižený zejména směrem k EU, která chce čínské automobilky podrobit antisubvenčním regulím.
Podobně tomu ostatně bylo již 1. srpna, kdy Čína zavedla podobná omezení na dva kovy potřebné k výrobě čipů, a sice gallium a germanium.
V případě grafitu nicméně u výrobců na starém kontinentu zavládlo menší zděšení. Brusel totiž od roku 2035 nechce umožnit prodej spalovacích aut, pokud jejich motory nebudou uzpůsobené ke spalování syntetických paliv. Jejich budoucnost je aktuálně spíše nejasná, rýsuje se nám tu tedy jistá elektrická dominance. Aby ovšem takové plány mohly být naplněny, je zapotřebí velké množství grafitu, bez kterého se baterie neobejdou. Čína ale v jejich produkci nepřekvapivě dominuje.
Grafit existuje syntetický a přírodní, Říše středu je nicméně lídrem v obou směrech. U druhého zmíněného pod ni spadá 60 procent celosvětové produkce, u prvního jde dokonce o 90 procent.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva