Ve skvělé fyzické vitalitě i duševní kondici se v pondělí 30. října 2023 dožil úctyhodných 85 let novinář, dlouholetý spolupracovník SDA, Karel Beránek.
Kariéru motoristického novináře zahájil psaním o motoristickém sportu pro Svět motorů už na podzim roku 1964 a od té doby nepřetržitě publikuje celých šest desetiletí.
Psaní ho bavilo a postupně začal přispívat i do dalších novin a časopisů. Z dopisovatele se stal v roce 1968 profesionálním novinářem nejprve v redakci časopisu Československá Motor Revue, vydávaného pro propagaci našich výrobků v zahraničí, ale v roce 1973 dostal nabídku práce v technickém oddělení Světa motorů, která se nedala odmítnout. Zakrátko se zde vypracoval v uznávaného autora a mohl využít i zkušenosti z motoristického sportu při testování.
V roce 1984 byl spolu s několika dalšími, mj. Ing. Gregorou, v rámci „kádrové transfuze“ odejit, ale obratem nastoupil do redakce časopisu Signál, kde jeho nestranictví tolik nevadilo. Po „revoluci“ se do Světa motorů nakrátko vrátil jako zástupce šéfredaktora, ale ke konci roku 1992, při změně vydavatele zde opět skončil.
Přechod do marketingu, novinařinu neopustil
V roce 1993 přijal výzvu působit deset let v oblasti nadnárodního marketingu, a ani zde se neztratil. Na novinařinu nezanevřel a externě spolupracoval nejprve s Hospodářskými novinami, posléze s Deníky a dalšími médii. V posledních letech je stálým spolupracovníkem portálu Autodealers a časopisu Automakers, ale publikuje i jinde.
Řidičák vlastní 69 let
Za svůj život prožil velký kus „Zlatého věku“ motorismu. Řidičský průkaz má už 69 let, když na motocykl ho získal v šestnácti a na auto v sedmnácti letech, což tehdy po souhlasu rodičů bylo možné. Osobně poznal a „podal si ruku“ s mnoha velikány automobilové historie, sám si i trochu zazávodil, zpočátku s motocykly, absolvoval také v Rakousku školu „hodně rychlého“ ježdění s formulovými vozy a díky své práci navštívil pět desítek zemí čtyř kontinentů.
Jako nadšenec vyrazil např. už v roce 1965 na motorce na VC Německa Formule 1 a o dva roky později se vypravil už v Trabantu Kombi, který sloužil také k přespání na tehdy prestižní autosalon do Turína. Aby bylo možné absolvovat tak dlouhou cestu s minimem valut, vybavil svůj vůz amatérsky vyrobenou „přídavnou“ nádrží (místo náhradního kola), takže od hranic vyjížděl se 175 litry paliva, což mu při ceně 2,10 Kčs za litr, plus olej Mix, stačilo na celou cestu až domů.
Závody, F1, Mistrovství světa a další soutěže
Jako novinář se zúčastnil mnoha slavných, dnes už skoro zapomenutých a dávno neexistujících, ale zato skvostných autosalonů, viděl zblízka závody F1, vytrvalostní závody automobilových prototypů, motoristická finále mistrovství světa a mnohé špičkové soutěže. Měl také možnost se svézt s mnoha skutečnými auty či motorkami snů.
Za šest desetiletí publicistické činností napsal tisíce článků, testoval stovky automobilů a motocyklů, napsal desítku knih, z toho několik učebnic pro automechaniky, získal řadu novinářských cen a byl součástí generace, která se aktivně podílela na budování české motoristické novinařiny.
Doyen české žurnalistiky
Dnes je jednoznačně nejstarším i nejdéle působícím aktivním a stále čiperným motoristickým publicistou, který prohání auta i motocykly a kondici si udržuje mimo jiné pravidelným plaváním. Tak ať mu to ještě dlouho myslí, píše, běhá a jezdí. Co mu přát víc… spíš bychom mu mohli jen závidět…
Zdroj: Redakce Automakers
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva