Škoda Auto uvedla, ve spolupráci s ČEZ ESCO a ŠKO-ENERGO, do provozu tři střešní fotovoltaické systémy ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi a v logistickém centru Škoda Parts Center.
Výkon elektrárny činí 2,2 GW a celková plocha osazená panely je přes 10 000 m2, což odpovídá více než 15 tenisovým kurtům. Přes 5 400 fotovoltaických panelů bude vyrábět více než 2 GWh bezemisní elektřiny ročně. S tímto objemem energie je možné plně nabít přibližně 25 000 vozů Enyaq 85.
„ČEZ usilovně pracuje na dekarbonizaci a zajištění bezpečnosti dodávek energie. Naším cílem je do roku 2030 instalovat kapacitu 6 000 MW v obnovitelných zdrojích a do roku 2040 dosáhnout ve výrobě energie uhlíkové neutrality. Jako přední energetická společnost v České republice se zavazujeme podporovat soukromé i průmyslové zákazníky ve snižování jejich uhlíkové stopy. Fotovoltaická elektrárna na objektech Škoda Auto s těmito cíli dokonale koresponduje,“ uvedl generální ředitel ČEZ Daniel Beneš.
„Ve společnosti Škoda Auto neustále vyhodnocujeme a optimalizujeme uhlíkovou stopu. V rámci naší strategie Next Level – Škoda Strategy 2030 je ‘Green Production’ základním pilířem našeho plánu transformace pro toto desetiletí, a také přispěje k dosažení ambiciózních cílů v oblasti udržitelnosti. Komplexně toto téma řešíme ve spolupráci s našimi partnery. Tato solární elektrárna bude mít svůj podíl na splnění našeho ambiciózního, ale dosažitelného cíle: do roku 2030 bude energie potřebná pro výrobu vozů a komponentů v našich českých závodech plně uhlíkově neutrální,“ říká člen představenstva Škoda Auto za oblast Výroby a logistiky Andreas Dick.
Automobilka si stanovila konkrétní cíle v oblasti ochrany životního prostředí, včetně CO2 neutrální výroby ve všech třech závodech v České republice do roku 2030. Závod ve Vrchlabí tohoto milníku dosáhl již v roce 2020. Jednotlivá opatření, která česká automobilka přijímá pro důsledné snižování ekologické stopy svých podnikatelských aktivit, pokrývají celý hodnotový řetězec.
Výkon 2,2 GW a plocha jako 15 tenisových kurtů
Výkon elektrárny činí 2,2 GW a celková plocha osazená panely je přes 10 000 m2, což odpovídá více než 15 tenisovým kurtům. Přes 5 400 fotovoltaických panelů bude vyrábět více než 2 GWh bezemisní elektřiny ročně. S tímto objemem energie je možné plně nabít přibližně 25 000 vozů Enyaq 85.
„Zájem o fotovoltaické elektrárny mezi našimi zákazníky kontinuálně roste a ČEZ ESCO teď instaluje řadu elektráren, jejich velikost přesahuje 1 megawatt, což bylo před několika lety nemyslitelné. Zakázka pro Škoda Auto byla přesto výjimečná svou velikostí i náročností. Jde o jednoho ze zákazníků, který pojímá dekarbonizaci komplexně a usilovně pracuje na snižování uhlíkové stopy,“ říká generální ředitel ČEZ ESCO Kamil Čermák.
„Tato solární elektrárna vyprodukuje více než 2 GWh bezemisní elektřiny ročně a představuje tak další významný krok k uhlíkově neutrální výrobě energie pro Škoda Auto. Instalace 5 468 solárních modulů na střechách tří výrobních hal byla skutečně velkou výzvou. Je skvělé realizovat další projekt se společnostmi Škoda Auto a ČEZ poté, co jsme již v roce 2019 úspěšně osadili střešní solární panely na Servisním centru v Kosmonosech,“ vysvětluje jednatel společnosti ŠKO-ENERGO Tomáš Kubín.
První spolupráce společností Škoda Auto, ČEZ ESCO a ŠKO-ENERGO na solárních systémech začala koncem roku 2019 vybudováním fotovoltaiky na servisním centru Škoda Auto v Kosmonosech. Tamní fotovoltaika pokrývá plochu více než 2 200 m2, má výkon 441 kWp a ročně vyrobí téměř 17 % energetické spotřeby Servisního centra.
Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva