Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

ACEA chválí mírnější verzi EURO 7

Evropský parlament zlepšil návrh Evropské komise, obavy o technickou proveditelnost však nadále přetrvávají. Asociace evropských výrobců automobilů ACEA ocenila, že Evropský parlament hlasoval pro realističtější přístup k normě Euro 7 ve srovnání s tím, co loni navrhla Evropská komise.

Euro 7 však stále představuje vysokou investici, a to ve velmi kritické fázi transformace automobilového průmyslu.

„Faktem zůstává, že Euro 7 představuje pro výrobce vozidel významnou investici, která doplňuje jejich úsilí o dekarbonizaci. Přichází v mimořádně náročném geopolitickém a ekonomickém kontextu. Evropa potřebuje přiměřené Euro 7, které by vyvážilo obavy o životní prostředí a konkurenceschopnost průmyslu. O závazku průmyslu zlepšit kvalitu ovzduší nemůže být pochyb. Proto automobilový průmysl vynaložil rozsáhlé prostředky do nejnovější normy Euro 6/VI týkající se znečišťujících látek. Tyto investice se vyplatily, protože emise výfukových plynů jsou dnes sotva měřitelné,“ uvedla generální ředitelka ACEA Sigrid de Vriesová.

ACEA se domnívá, že má smysl zabývat se emisemi z brzd a pneumatik v rámci normy Euro 7, protože ty jsou relevantní i pro elektromobily a v budoucnu budou hlavním zdrojem emisí znečišťujících látek na silnicích. Jelikož jsou však metody testování emisí jiných než výfukových plynů zcela nové a nevyzkoušené, je třeba zajistit technickou proveditelnost těchto nových cílů.

Reakce AutoSAP

Sdružení automobilového průmyslu vítá výsledek hlasování Evropského parlamentu, který potvrdil pozici výboru pro životní prostředí a je zlepšením původního návrhu Evropské komise. Nadále však přetrvávají obavy z realizovatelnosti a dopadů některých technických požadavků, například navýšení požadavků na novou palubní diagnostiku vozidel či zpřísnění emisí z otěru z brzd a pneumatik.

„Je zapotřebí ocenit kompromis, pro jehož podporu dokázal hlavní zpravodaj Alexandr Vondra získat potřebnou většinu. Přijatý text považujeme za výrazné zlepšení původního návrhu Evropské komise. Jedním z příkladů zreálnění požadavků je otázka vstupu v platnost. Navázání počítání lhůty pro vstup platnost až po přijetí sekundární legislativy je klíčové pro zajištění potřebného času pro výrobce i testovací centra reagovat na nové regulatorní požadavky,“ říká výkonný ředitel Sdružení automobilového průmyslu Zdeněk Petzl.

Původní text by podle AutoSAP vedl k neúměrným nákladům a odklonu investic od přechodu na bezemisní mobilitu, ohrožoval by menší a cenově dostupná vozidla a mohl vést k uzavření výrobních závodů s dopadem na zaměstnanost. Přitom přínos pro životní prostředí by byl velmi omezený. Skutečné zlepšení lze dosáhnout nahrazením starších vozidel novými modely s aktuální normou Euro 6/VI v kombinaci s přechodem na elektrifikaci vozového parku.

Sdružení automobilového průmyslu věří, že má smysl zabývat se novými požadavky normy, jako jsou emise z otěru brzd a pneumatik, protože ty jsou relevantní i pro elektrická vozidla a v budoucnu zůstanou posledními zdroji emisí z vozidel.

Popisovat vozidla Euro 6/VI jako „vysoce znečišťující“ je zcela nepravdivé tvrzení. Od první normy Euro do normy Euro 6 došlo k reálnému snížení emisí z vozidel o více než 90 %.

Reakce T&E

„Zákonodárci EU by měli přejmenovat návrh zákona o emisích vozidel na Euro 6 F aby se zabránilo plošnému klamání s vydáváním špinavých aut za čistá. Parlament EU podpořil takzvanou normu Euro 7, která výrazně nezvyšuje ochranu ovzduší před znečištěním oproti své předchůdkyni Euro 6. Zachovává stejný limit pro oxidy dusíku u automobilů na benzin jako norma Euro 6 a téměř nezlepšuje testování, které má zásadní význam pro zajištění skutečného dodržování limitů.,“ uvedla zelená skupina Transport & Environment (T&E).

Anna Krajinska, manažerka pro emise vozidel a kvalitu ovzduší ve společnosti T&E, uvedla: „Dnes schválená norma Euro 7 je horší než zbytečná. Automobilky ji využijí k ekologizaci vozů, které nejsou téměř o nic čistší než dnes. Poslední norma znečištění, kterou budou muset motory splňovat, je mrtvou literou. Zákonodárci by měli mít tolik slušnosti, aby ji přejmenovali na Euro 6F nebo ji stáhli.“

Hlavní evropská média informovala o tom, jak automobilový průmysl na základě dezinformací vedl lobbistickou kampaň s cílem oslabit původní plány na zavedení normy Euro 7, která by podle T&E zabránila 35 000 předčasných úmrtí.

Evropský parlament nyní zahájí třístranná jednání s Radou EU a Komisí aby rozhodl o konečné podobě zákona. Rada EU podporuje ještě slabší verzi normy Euro 7. T&E uvedla, že pokud zákonodárci během jednání zákon nepřejmenují, měla by Evropská komise využít svou pravomoc a legislativu stáhnout.

13.11.2023Autodealers

Informace odjinud

Kia EV9 GT přijede v lednu 2025. Nabídne obrovský výkon a stovku zvládne za 4 sekundy

Korejská značka prozradila nové informace o vrcholné verzi svého elektrického SUV. Od přiostřeného rodinného modelu čekejme opravdu slušnou dynamiku.
auto.cz

Ještě se nevyrábí, ale už jej lze řídit: Na PlayStation přijíždí elektromobil od Sony

Gran Turismo 7 představuje novou dubnovou aktualizaci. Spolu s virtuálním konceptem Škoda Vision Gran Turismo si nově můžete vyzkoušet i americký muscle car Chevrolet nebo elektromobil vyvinutý Sony ve spolupráci s Hondou.
auto.cz

Mazda MX-30 R-EV a Mazda RX-8: Jediné wankely nové éry bok po boku

Mazda oživila legendární wankel, který nainstalovala do elektromobilu MX-30 jako prodlužovač dojezdu. A my jsme využili jedinečné příležitosti, abychom jej postavili vedle sportovního kupé RX-8. Společně jsou jedinými wankely 21. století.
auto.cz

Proč byste měli vyměnit zimní směs ostřikovačů za letní? A jak se to dělá?

Výměna zimní směsi ostřikovačů za letní, nebo naopak, se může zdát jako zbytečný servisní krok, ale každá z náplní ostřikovačů má své výhody. Proč to udělat a jak to provést?
auto.cz

Renovace po 100 letech: Mercedes oživil svůj úspěšný červený závoďák z Targa Florio

Závodní Mercedes z 20. let minulého století měl tehdy karoserii v červeném laku, a to z opravdu specifického důvodu.
auto.cz

Nahlédněte do výroby nové Škody Kodiaq: Jak se montuje čelní a zadní okno

Jak se na výrobní lince montuje čelní sklo a zadní okno na novou Škodu Kodiaq? Podívejte se na to v nejnovějším pokračování seriálu Minuty z výroby od Škodovky.
auto.cz

Luxusní Renault Safrane je krásný i dnes. Našli jsme kus s unikátní historií

Když před třemi desetiletími obsadila pozici vlajkové lodě Renaultu novinka Safrane, zároveň se stala první noblesní limuzínou značky, jež vyrazila dobýt i východoevropské trhy. Mezi hrstkou dodnes provozovaných liftbacků jsme našli kus s unikátní historií.
auto.cz

Smart Fortwo je pro značku důležitý. Vrátí se v nové podobě

Smart se pustil do vývoje nového dvoumístného supermini do města a hotový vůz má dostat označení #2. Vydělat na tak malém autě je ale obtížné.
auto.cz

Kde smíte legálně řídit skútr? Na skútru ani na Slovensko

Denně se potýkáme s nařízeními, která údajně platí v celé Unii. Kdo se skupinou B řídí vedle auta i skútr, mohl by podlehnout falešnému pocitu, že tak může činit v celé EU. Ne, nejde to!
auto.cz


Zánovní kompaktní SUV na UlovAuto.cz

Jeden z nejpopulárnějších automobilových segmentů je velmi hojně zastoupen i mezi ojetinami. Pojďme si představit některé z nejpovedenějších kompaktních SUV, která navíc ještě s nadsázkou voní novotou.
auto.cz

Plug-in hybridní Mercedes-AMG E 53 má české ceny. Snadno překročí 3 miliony

Kromě klasického posunutí omezovače rychlosti si Mercedes nechává připlatit i za maximální výkon hybridního ústrojí.
auto.cz

Nová Škoda Kodiaq aneb Tohle vás zajímalo nejvíce. Co umí a co ještě ne?

Z prvních kilometrů zpoza volantu máme z druhé generace SUV Kodiaq velmi příjemné pocity. Mladoboleslavským inženýrům se totiž objektivně podařilo vytvořit opravdu konkurenceschopné auto.
auto.cz

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 85 kW DSG – Elektromobilitě vstříc i se spalovákem

Modernizovaný Volkswagen T-Cross přináší jen decentní novinky, kterých byste si na první pohled asi ani nevšimli. Jak se s ním žije s výkonnějším benzinovým tříválcem a na velkých 18” kolech?
auto.cz

Kalendář akcí


Veřejný Besip SDA
Aktuální měsíc   

Akce

Pro zobrazení akcí zvolte den.

Nejbližší akce

Aktuality členů

Renault předvedl v Praze Scénic E-Tech

Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.

Celý článek

Vláda si brousí zuby na další gigafactory

Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.

Celý článek

Manažerské změny ve Volkswagen FS

Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.

Celý článek

Gigafactory VW v Líních nebude

Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.

Celý článek

Scania najala novou PR agenturu

Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.

Celý článek

Scania najala novou PR agenturu

Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.

Celý článek

Toyota Kolín plánuje nulové emise při výrobě aut

Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.

Celý článek

Ministři testují vodíkovou Toyotu Mirai

Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.

Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.

Celý článek

Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional a Jeep® rozšiřují portfolio značek skupiny Emil Frey v ČR

Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva

Celý článek


Spolupracujeme

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz logo vizenula logo cistadoprava
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.