Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

ACEA chválí mírnější verzi EURO 7

Evropský parlament zlepšil návrh Evropské komise, obavy o technickou proveditelnost však nadále přetrvávají. Asociace evropských výrobců automobilů ACEA ocenila, že Evropský parlament hlasoval pro realističtější přístup k normě Euro 7 ve srovnání s tím, co loni navrhla Evropská komise.

Euro 7 však stále představuje vysokou investici, a to ve velmi kritické fázi transformace automobilového průmyslu.

„Faktem zůstává, že Euro 7 představuje pro výrobce vozidel významnou investici, která doplňuje jejich úsilí o dekarbonizaci. Přichází v mimořádně náročném geopolitickém a ekonomickém kontextu. Evropa potřebuje přiměřené Euro 7, které by vyvážilo obavy o životní prostředí a konkurenceschopnost průmyslu. O závazku průmyslu zlepšit kvalitu ovzduší nemůže být pochyb. Proto automobilový průmysl vynaložil rozsáhlé prostředky do nejnovější normy Euro 6/VI týkající se znečišťujících látek. Tyto investice se vyplatily, protože emise výfukových plynů jsou dnes sotva měřitelné,“ uvedla generální ředitelka ACEA Sigrid de Vriesová.

ACEA se domnívá, že má smysl zabývat se emisemi z brzd a pneumatik v rámci normy Euro 7, protože ty jsou relevantní i pro elektromobily a v budoucnu budou hlavním zdrojem emisí znečišťujících látek na silnicích. Jelikož jsou však metody testování emisí jiných než výfukových plynů zcela nové a nevyzkoušené, je třeba zajistit technickou proveditelnost těchto nových cílů.

Reakce AutoSAP

Sdružení automobilového průmyslu vítá výsledek hlasování Evropského parlamentu, který potvrdil pozici výboru pro životní prostředí a je zlepšením původního návrhu Evropské komise. Nadále však přetrvávají obavy z realizovatelnosti a dopadů některých technických požadavků, například navýšení požadavků na novou palubní diagnostiku vozidel či zpřísnění emisí z otěru z brzd a pneumatik.

„Je zapotřebí ocenit kompromis, pro jehož podporu dokázal hlavní zpravodaj Alexandr Vondra získat potřebnou většinu. Přijatý text považujeme za výrazné zlepšení původního návrhu Evropské komise. Jedním z příkladů zreálnění požadavků je otázka vstupu v platnost. Navázání počítání lhůty pro vstup platnost až po přijetí sekundární legislativy je klíčové pro zajištění potřebného času pro výrobce i testovací centra reagovat na nové regulatorní požadavky,“ říká výkonný ředitel Sdružení automobilového průmyslu Zdeněk Petzl.

Původní text by podle AutoSAP vedl k neúměrným nákladům a odklonu investic od přechodu na bezemisní mobilitu, ohrožoval by menší a cenově dostupná vozidla a mohl vést k uzavření výrobních závodů s dopadem na zaměstnanost. Přitom přínos pro životní prostředí by byl velmi omezený. Skutečné zlepšení lze dosáhnout nahrazením starších vozidel novými modely s aktuální normou Euro 6/VI v kombinaci s přechodem na elektrifikaci vozového parku.

Sdružení automobilového průmyslu věří, že má smysl zabývat se novými požadavky normy, jako jsou emise z otěru brzd a pneumatik, protože ty jsou relevantní i pro elektrická vozidla a v budoucnu zůstanou posledními zdroji emisí z vozidel.

Popisovat vozidla Euro 6/VI jako „vysoce znečišťující“ je zcela nepravdivé tvrzení. Od první normy Euro do normy Euro 6 došlo k reálnému snížení emisí z vozidel o více než 90 %.

Reakce T&E

„Zákonodárci EU by měli přejmenovat návrh zákona o emisích vozidel na Euro 6 F aby se zabránilo plošnému klamání s vydáváním špinavých aut za čistá. Parlament EU podpořil takzvanou normu Euro 7, která výrazně nezvyšuje ochranu ovzduší před znečištěním oproti své předchůdkyni Euro 6. Zachovává stejný limit pro oxidy dusíku u automobilů na benzin jako norma Euro 6 a téměř nezlepšuje testování, které má zásadní význam pro zajištění skutečného dodržování limitů.,“ uvedla zelená skupina Transport & Environment (T&E).

Anna Krajinska, manažerka pro emise vozidel a kvalitu ovzduší ve společnosti T&E, uvedla: „Dnes schválená norma Euro 7 je horší než zbytečná. Automobilky ji využijí k ekologizaci vozů, které nejsou téměř o nic čistší než dnes. Poslední norma znečištění, kterou budou muset motory splňovat, je mrtvou literou. Zákonodárci by měli mít tolik slušnosti, aby ji přejmenovali na Euro 6F nebo ji stáhli.“

Hlavní evropská média informovala o tom, jak automobilový průmysl na základě dezinformací vedl lobbistickou kampaň s cílem oslabit původní plány na zavedení normy Euro 7, která by podle T&E zabránila 35 000 předčasných úmrtí.

Evropský parlament nyní zahájí třístranná jednání s Radou EU a Komisí aby rozhodl o konečné podobě zákona. Rada EU podporuje ještě slabší verzi normy Euro 7. T&E uvedla, že pokud zákonodárci během jednání zákon nepřejmenují, měla by Evropská komise využít svou pravomoc a legislativu stáhnout.

13.11.2023Autodealers

Informace odjinud

Nový Lexus RX můžeme mít se slevou až 521 tisíc. A levněji v listopadu koupíte i další modely

Japonská prémiová automobilka představila akční listopadovou nabídku, která přináší slevu v řádu až vyšších stovek tisíc korun.
auto.cz

Tohle monstrum není pro holky, i když je růžové. Tahle Cuda má 800 koní

Speciální Plymouth Cuda od Ringbrothers má osmiválec o 807 koních a všechnu brutální sílu přenáší na zadní kola přes klasický manuál.
auto.cz

S Audi A6 a A7 Sport Edition ušetříte až 383.000 Kč. Sleva zahrnuje i šestiválce

České zastoupení u modelů Audi A6 a A7 představilo novou akční linii Sport Edition, která přináší bohatší výbavu až za 383 tisíc zdarma.
auto.cz

Kia vyráží s koncepty EV9 a PV5 do přírody. Kempovací speciály mají off-road výbavu i stany

Své prostorné elektrické modely si Kia představuje jako ideální společníky k trávení nocí mimo civilizaci.
auto.cz

Hyundai Europe bude mít nového šéfa. Přichází z Dacie

Dosavadní ředitel evropské divize Hyundai Michael Cole odchází s koncem letošního roku do penze. Jeho nástupce má bohaté zkušenosti z vedoucích rolí na různých místech velkých automobilek.
auto.cz

Nejen vodík. Tatra odhalila hybridní náklaďák Force e-Drive Hybrid, na elektřinu ujede 70 km

Tatra Force e-Drive s hybridním pohonem nabídne až 680 elektrických koní a uveze 22 tun nákladu. Prověřená tatrovácká koncepce podvozku je samozřejmostí.
auto.cz

Renault 5 E-Tech má české ceny, startuje na 675 tisících

Elektrická reinkarnace Renaultu 5 přijíždí na český trh se základní cenou 675.000 korun. Už za tuto cenu je však na palubě možnost rychlonabíjení, tepelné čerpadlo, 18“ kola nebo dva velké displeje.
auto.cz

Trump znamená pro automobilky (zatím) nejistotu

Nově zvolený prezident USA Donald Trump v předvolebních debatách nešetřil ostrými výroky. Sliboval cla na auta ve stovkách procent i na dovozy z Mexika a rušení či mírnění některých zelených ambicí. Akcionáři amerických automobilek to vzali jako dobrou zprávu a jejich hodnota roste, mimoamerické automobilky naopak spíše ztrácí. Situace ale v globalizovaném světě není jednoduchá.
auto.cz

Lamborghini cílí na další rekord. Má vyprodáno na roky dopředu

Slavná továrna očekává, že se letos přiblíží k jedenácti tisícům dodaných vozů.
auto.cz

Hyundai Inster má český ceník. Malé elektro jde pořídit pod 400 tisíc

Abyste mohli mít malý elektromobil Hyundai Inster za skutečně zajímavou cenu, je třeba splnit řadu podmínek. Už v základu je však novinka slušně vybavena.
auto.cz

Levný elektromobil pro řidiče-člověka je nesmysl, šokuje Elon Musk

To, o co se řada evropských automobilek snaží, tedy nabídnout svým zákazníkům elektromobil za dostupnou cenu, je podle Elona Muska bezpředmětné, pokud ten vůz nemá schopnost autonomní jízdy.
auto.cz

Rusové do žigulíka narvali V16 poskládaný z motorových pil. A kupodivu to funguje

Garage 54 z Ruska se proslavila bláznivými přestavbami. Jednou z posledních představuje Lada 2106 s dvoutaktním šestnáctiválcem složeným z motorových pil.
auto.cz

Nová doba: Tesla v Německu zvýšila platy, Volkswagen je chce snižovat

Pracovníci v berlínské továrně Tesly berou od začátku listopadu o čtyři procenta více. Naopak jejich kolegové ve Volkswagenu stávkují, protože se bojí o pracovní místa a na stole je snížení mezd o deset procent. 
auto.cz

Operativní leasing je stále oblíbenější u mladých řidičů. Zjišťovali jsme, jak vlastně funguje

Co je k sjednání operativního leasingu potřeba a pro koho je tento způsob pořízení auta nejvhodnější, to a mnoho dalšího zjišťoval David Šprincl přímo u koncernových specialistů z Volkswagen Financial Services.
auto.cz

Kalendář akcí


Veřejný Besip SDA
Aktuální měsíc   

Akce

Pro zobrazení akcí zvolte den.

Nejbližší akce

Aktuality členů

Bosch chystá snižování nákladů

Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.

Celý článek

Renault předvedl v Praze Scénic E-Tech

Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.

Celý článek

Vláda si brousí zuby na další gigafactory

Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.

Celý článek

Manažerské změny ve Volkswagen FS

Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.

Celý článek

Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional a Jeep® rozšiřují portfolio značek skupiny Emil Frey v ČR

Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva

Celý článek


Spolupracujeme

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz logo vizenula logo cistadoprava
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.