KION Group vyvinula a uvedla na trh svůj vlastní 24voltový systém vodíkových palivových článků pro své průmyslové vozíky. Nová výrobní linka v Hamburku má kapacitu pro výrobu až 5 000 systémů článků ročně. Firma do této technologie nyní investuje více než 11 milionů eur. V příštích letech má do portfolia přibýt ještě 48voltový systém.
Valeria Gargiulo, Chief People & Sustainability Officer KION GROUP AG o nových pohonných systémech říká:
„Zahájení výroby vodíkových palivových článků nám umožňuje uspokojit rostoucí poptávku zákazníků po bezemisním a udržitelném pohonu vozíků, který je možné rychle natankovat. Nyní můžeme našim zákazníkům nabídnout vše: průmyslové vozíky, systémy palivových článků pro ně a následný poprodejní servis.“
Jednoduché a praktické, rychlé a čisté
Technologie palivových článků nabízí mnoho výhod. Vodíkové pohony při provozu neprodukují žádné emise, takže jsou ideální i pro použití v uzavřených prostorech skladů. Pokud vodík pochází z obnovitelných zdrojů, například z bioplynu nebo elektrolýzy vody při využití solární nebo větrné energie, je jeho používání klimaticky neutrální. Celá doba tankování vozíků trvá pouze tři až pět minut, což zvyšuje jejich dostupnost a celkové využití. Ve vícesměnných provozech s velkými flotilami vyniknou výhody ještě více. Čisté pohony palivových článků jsou praktickou alternativou ke konvenčním olověným bateriím zvláště v průmyslových odvětvích, kde je důležitá čistota a hygiena, jako je tomu například ve farmacii nebo při výrobě potravin.
Technologie palivových článků v průmyslových vozících
V systémech palivových článků se elektrická energie vyrábí chemickou reakcí mezi vzdušným kyslíkem a tankovaným vodíkem. Vznikající energie je vedena do kompaktní lithium-iontové baterie, která pak dodává energii hnacímu a zdvihovému motoru. Palivový článek tak přímo generuje elektrickou energie potřebnou k provozu vozíku. Vedlejším produktem tohoto „studeného spalování“ pak není nic jiného než teplo a voda.
KION Group
Společnost KION Group patří mezi přední světové dodavatele průmyslových vozíků a řešení dodavatelského řetězce. Její portfolio zahrnuje nejenom průmyslové vozíky, jako jsou vysokozdvižné vozíky a další skladové vozíky, ale také integrované automatizační technologie a softwarová řešení pro optimalizaci dodavatelských řetězců, včetně všech souvisejících služeb. Řešení od KION Group zajišťují hladký tok materiálu a informací ve výrobních závodech, skladech a distribučních centrech ve více než 100 zemích.
Skupina, která je součástí MDAX, je z hlediska počtu prodaných kusů v roce 2021 největším výrobcem průmyslových vozíků v regionu EMEA. V Číně je podle obratu v roce 2021 největší zahraniční výrobce a při započítání domácích dodavatelů je třetím největším dodavatelem. KION Group je na základě obratu v roce 2021 také jedním z předních světových poskytovatelů automatizace skladů.
Na konci roku 2022 bylo používáno zákazníky různých velikostí a v mnoha průmyslových odvětvích na celkem šesti kontinentech přibližně 1,7 milionu průmyslových vozíků. Skupina má v současnosti přibližně 41 000 zaměstnanců a ve finančním roce 2022 vygenerovala obrat ve výši 11,1 miliardy eur.
Zdroj: Martin Petřík, KION
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva