Před dvěma roky začaly americké úřady vyšetřovat bezpečnost automobilů Tesla po sérii nehod, které nastaly při používání částečně automatizovaného systému Autopilot. Některé z nehod byly smrtelné. Nyní americký výrobce elektromobilů svolá přes dva miliony aut napříč modelovou řadou a upraví jim software.
Firma tím podle agentury AP reaguje na problémy s asistenčním Autopilotem, který podle zjištění amerického Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) dostatečně nezabraňuje nesprávnému použití. Svolávací akce se týká téměř všech vozidel, která Tesla prodala ve Spojených státech od aktivace systému Autopilot koncem roku 2015. Firma jako nápravné opatření zavede aktualizaci pro některá vozidla Model S, X, 3 a Y, uvedl úřad.
Z dostupných informací není jasné, zda Tesla bude muset svolávat i elektromobily prodávané v Evropě.
„Automatizované technologie jsou velkým příslibem pro zvýšení bezpečnosti, ale pouze v případě, že jsou nasazovány zodpovědně,“ sdělil úřad NHTSA.
„Opatření je příkladem zlepšování automatizovaných systémů s upřednostněním bezpečnosti,“ dodal. Zastánci bezpečnosti automobilů už léta požadují přísnější regulaci systému monitoringu řidiče, který zjišťuje především to, zda má řidič ruce na volantu. Autopilot dokáže automaticky řídit, zrychlovat a brzdit v jízdním pruhu, ale je to systém na podporu řidiče a navzdory svému názvu nemůže řídit sám. Nezávislé testy zjistily, že monitorovací systém lze snadno oklamat, a to natolik, že řidiči byli přistiženi při řízení opilí, nebo dokonce že sedí na zadním sedadle.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva