Životního jubilea 75-ti let se 2. ledna dožívá bývalý dlouholetý ředitel sekretariátu Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP) Ing. Antonín Šípek. V autoprůmyslu někdejšího Československa a následně České republiky byl činný více než čtyři desetiletí.
Vystudoval Strojní fakultu na ČVUT (obor motorová vozidla) a od roku 1972 pracoval jako vědeckotechnický pracovník ve Státní zkušebně 211, kde se zabýval vývojem a zkouškami nových typů nákladních automobilů, autobusů a přípojných vozidel, včetně vojenské kolové techniky.
Byl též členem hodnotitelské komise pro osobní automobily a motocykly při ÚVMV Praha. Mezi lety 1983 až 1989 pracoval Ing. Antonín Šípek v odboru technického rozvoje na generálním ředitelství Československých automobilových závodů (ČAZ) a následně v kombinátu Automobilový průmysl. Spolupracoval rovněž s dovozci automobilů při vzniku samostatného Svazu dovozců automobilů (SDA), aktivně se podílel na založení Svazu průmyslu a dopravy, řadu let byl členem představenstva Hospodářské komory ČR a Rady vlády pro BESIP.
Dodnes je aktivní v oblasti analýz a zdrojem nesmírně zajímavých statistických podkladů v oblasti automobilového průmyslu, trhu a obchodu.
Do dalších let přejeme jubilantovi nejen pevné zdraví, ale aby mu co nejdéle vydržel také jeho neutuchající elán.
Zdroj: Karel Beránek
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva