Česká asociace pojišťoven představila novinářům v pražském Edison Film Hubu, na společné tiskovce s Policií ČR a Českou televizí, novou kampaň s názvem „Zkratky“. Cílem osvěty je zvýšit povědomí o látkových závislostech a dopadech dlouhodobé konzumace drog a podpořit informovaná rozhodnutí.
Přes čtyřicet procent Čechů starších 15 let přiznává, že minimálně jednou v životě zkusilo nelegální drogu1, a téměř třetina české populace schvaluje rekreační užívání návykových látek2. Výsledkem takové tolerance je trojnásobně vyšší počet jejich uživatelů než v předchozích letech.
Na alarmující situaci reaguje nová preventivní kampaň České asociace pojišťoven (ČAP) a Policie ČR s názvem Zkratky, která svým rozsahem a formou nemá v rámci České republiky obdoby. Startuje 9. ledna 2024 a jejím středobodem je generační seriál Adikts režiséra Adama Sedláka, který premiérově uvede platforma iVysílání České televize.
Kampaň propojuje odborníky, umělce, média, preventisty, policii i státní správu, aby rozproudila diskuzi o drogové problematice. Projekt se bude kromě široké veřejnosti obracet zejména na nejzranitelnější a nejrizikovější generaci ve věkové skupině 15–29 let.
Že je třeba se tematikou drog zabývat, ukazuje nejen dramatický nárůst uživatelů, ale také postoje české společnosti, které vyplývají z průzkumu, jejž ČAP realizovala před spuštěním kampaně, a ze Zprávy o nelegálních drogách v ČR 2023, vydané Národním monitorovacím střediskem pro drogy a závislosti. Z dat vyplynulo například to, že přes čtyřicet procent Čechů starších 15 let přiznává, že minimálně jednou drogy vyzkoušelo, ale i to, že téměř třetina populace rekreační užívání drog schvaluje.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva