O vodíku se často hovoří jako o budoucím palivu automobilového průmyslu. Tento nejlehčí prvek ve vesmíru je vhodný k ekologickému pohonu vozidel. Je obecně považován za ideální palivo, protože při jeho spalování vzniká pouze voda. Na výrobu vodíku cílí už mnohé světové technologické firmy včetně automobilek. Jsou tu ale problémy.
Nejbližší zásoby volného vodíku jsou na Slunci a tak se musí produkovat z jiných plynů. Navíc jeho bezpečné skladování a získávání energie z něj představuje značnou výzvu.
Japonští vědci nyní ohlásili dosažení průlomu, který by mohl usnadnit jeho používání. Tým z Japonského institutu fyzikálního a chemického výzkumu vytvořil elektrodu, která umožňuje účinný transport vodíkových iontů za pokojových podmínek. Výzkumníci zdůrazňují, že se jedná o průlomový objev, který má potenciál umožnit výrobu bezpečných, kapacitních a účinných baterií a palivových článků.
Například vodíkové palivové články, které vyrábějí elektřinu a používají se v některých vozidlech, fungují tak, že protony, tedy atomy vodíku zbavené elektronů, či kladné vodíkové ionty, proudí přes speciální membránu z jedné části článku do druhé, kde probíhá reakce. Tato technologie je složitá, protože mimo jiné vyžaduje neustálou hydrataci systému.
Americká divize Toyoty se jí ale už snaží dostat do praxe. Spolu s firmou FuelCell Energy dokončily na Long Beach první „Tri-gen“ systém, který z bioplynu vyrábí ekologickou elektřinu, vodík a vodu.
FuelCell Energy uzavřela s Toyotou dodavatelský kontrakt na 20 let. Toyota Logistic Services (TLS) Long Beach se stane prvním přístavním provozem, který bude kompletně poháněný přímo na místě generovanou energií z obnovitelných zdrojů. „Využíváním pouze obnovitelné výroby vodíku a elektřiny bude TLS Long Beach razit cestu i pro další naše provozy v různých částech světa,“ uvedl administrativní ředitel Toyoty Chris Reynolds.
Toyota s partnery v Thajsku dále představila také zařízení na výrobu vodíku na bázi bioplynu. Vyrábět budou vodík z kuřecího hnoje a potravinového odpadu.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva