Nová Toyota Prius zvítězila v kategorii designu soutěže World Car 2024 na autosalonu v New Yorku. Na dalších místech skončil Ford Bronco a Ferrari Purosangue. Vítěze vybírala porota složená ze 100 mezinárodních automobilových novinářů z 29 zemí světa a šest odborníků na design.
V letošním roce soutěžilo 70 modelů. Zvítězil paradoxně vůz, jehož předchozí varianty odborníci i široká veřejnost nechválili za jeho vzhled, ale čistě jen pro jeho úspornost, inovativnost a přínos k bezemisní ekologické dopravě.
Prius byl první sériově vyráběný elektrifikovaný vůz, na trh přišel v roce 1997 a doposud se ho prodalo už přes pět milionů kusů. Toyota už prodala globálně přes 23 milionů elektrifikovaných aut s hybridním nebo plug-in hybridní pohonem.
„Vrátili jsme se k rýsovacímu prknu, abychom vytvořili úplně novou podobu modelu Prius. Zvažovali jsme, zda z něj udělat něco jako vůz taxi, nebo vytvořit auto, které by zaujalo. Nakonec jsme se rozhodli vytvořit model, který si lidé mohou zamilovat nejen z rozumu, ale také díky emocím. Nový Prius je vůz, který nejen skvěle vypadá, ale je také zábavné ho řídit,“ uvedl Yasushi Ueda, hlavní inženýr modelu Prius.
Toyota Prius páté generace se v Evropě nabízí výhradně jako plug-in hybridní model. Hybridní systém přináší obecně vyšší požitek z jízdy díky nárůstu výkonu i efektivity. Spalovací motor 2,0 litru pro platformu TNGA disponuje výkonem 152 koní (112 kW) a spolupracuje s novým elektromotorem o výkonu 163 koní (120 kW).
Maximální systémový výkon pak činí 223 koní (164 kW). Oproti předchozímu plug-in hybridu o maximálním výkonu 122 k (90 kW) tak nová generace přináší suverénní a dynamické zrychlování.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva