Tatra Trucks chystá výrazné navýšení objemu produkce. Kvůli tomu potřebuje nové kapacity a pracovníky pro vývoj a konstrukci. Proto v Ostravě 6. srpna otevřela už druhou pobočku své konstrukční kanceláře mimo Kopřivnici a v Brně rozšiřuje spolupráci s akademickými pracovišti.
V souvislosti se zvětšením kapacit pracovníků v oddělení konstrukce a vývoje Tatra letos investuje do nových prostor konstrukčního oddělení přímo v Kopřivnici. Investice mají za cíl zvýšit kapacitu oddělení, ale také zmodernizovat pracovní prostředí vývojářů. To ale není vše, součástí restrukturalizačních procesů a investic v Tatře je i vytváření nových pracovišť mimo Kopřivnici.
Již v říjnu minulého roku automobilka otevřela pobočku vývojového centra v Brně a nyní k ní přibyla i ostravská konstrukční kancelář. Zřízení nových poboček v Brně a v Ostravě má své důvody. Tatra chce touto cestou přilákat vývojové odborníky z těchto spádových oblastí. Jde navíc také o města, kde je soustředěný rozmanitý výzkum a vývoj a sídlí tam i technické vysoké školy, například VUT a VŠB-TUO. Brno a Ostrava jsou také centra nabízející mnohem větší možnosti pro hledání obchodních příležitostí a partnerských kontaktů.
V brněnské kanceláři působí především konstruktéři převodových agregátů. Kapacitu brněnské pobočky Tatra nyní ještě navyšuje a hledá pro ni odborníky pro oblast elektroniky a konstrukci motorů. Co se týče ostravské kanceláře, tam se nový tým nyní utváří a najdou v něm uplatnění další specialisté na elektroniku, výpočtáři, ale i další konstruktéři.
Pro obě nové pobočky je samozřejmá i spolupráce s akademickou sférou. Například začátkem srpna Tatra Trucks podepsala s Fakultou strojního inženýrství VUT Brno smlouvu, která specialistům z brněnské konstrukční kanceláře umožní využívat fakultní zkušební laboratoře pro vývojové práce na tatrováckých vzduchem chlazených motorech i jejich testování.
V rámci této spolupráce budou na fakultních pracovištích stabilně působit i zkušební technici Tatry. Využití brněnských laboratoří je výhodné i z hlediska spolupráce s firmou Motorpal Jihlava, se kterou kopřivnická automobilka několik let pracuje na vývoji a optimalizaci vstřikovacích čerpadel a příslušenství palivových systémů pro své motory.
Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva