První modernizovaný model Octavia vyrobený v závodě v Kvasinách sjel z výrobní linky. Výrobu dalších kusů tohoto vozu v Kvasinách umožnil přesun výroby nové generace Superbu do Bratislavy.
Výroba modelu Octavia souběžně pokračuje i nadále v hlavním závodě v Mladé Boleslavi. Od uvedení první moderní generace vozu Octavia v roce 1996 automobilka do dnešního dne vyrobila téměř 7,5 milionu kusů tohoto modelu.
Andreas Dick, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast Výroby a logistiky:
„Výroba dalších kusů modelu Škoda Octavia v kvasinském závodu nám umožňuje efektivně využívat naši pružnou výrobní síť a plně vytěžovat kapacity závodů. Kromě komplexní přípravy na zahájení výroby dalších kusů modelu Octavia v Kvasinách jsme zde otevřeli školicí středisko, které je ideálním prostředím pro další vzdělávání a zvyšování kvalifikace našeho týmu. Všem kolegům zapojeným do tohoto projektu upřímně děkuji za úsilí a obětavost, které do celého procesu vložili.”
Školicí středisko přizpůsobené různým úrovním vzdělávání Kvasinský závod vyrábí velké SUV Kodiaq, výrobu dalších kusůmodernizované čtvrté generace modelu Octavia spustil na stejné výrobní lince jako model Karoq. V souvislosti s přípravou na výrobu omlazeného modelu Octavia v Kvasinách společnost otevřela i školicí středisko, které nabízí vysoce moderní technologie, tři robotická pracoviště pro praktický výcvik a dvě učebny pro pokročilou teoretickou výuku.
Od roku 1996 čtyři generace Octavií
První moderní generace vozu Škoda Octavia sjela z výrobní linky mladoboleslavského závodu v roce 1996. Jednalo se o první model vyvinutý plně pod křídly koncernu Volkswagen.
V březnu roku 1998 Škoda představila ještě prostornější model Octavia Combi a v roce 1999 přišla první varianta s pohonem všech čtyř kol.
Druhá generace modelu Škoda Octavia, vyráběná v letech 2004-2013, nabídla oproti předchozí generaci modernizovanou řadu motorů, vylepšenou technologii, robustnější karoserii a masivní mřížka chladiče dostala tvar lichoběžníku.
Třetí generace modelu stavěla na tehdejší nové koncernové platformě MQB A a standardně nabízela zavazadlový prostor o objemu 590 l u verze liftback a 610 l u verze kombi. V roce 2017 přišel omlazený model s dělenými světlomety a s možností vybavení technologií LED.
Současná čtvrtá generace modelu Škoda Octavia se poprvé objevila na scéně v listopadu 2019. Čtvrtá generace staví na modernizované platformě MQB. Některé benzinové motory lze navíc kombinovat s mild-hybridní technologií nebo pohonem všech kol. Letos na jaře prošel model Octavia celkovou modernizací, díky níž vůz získal osvěžený design, světlomety Matrix-LED druhé generace, prvky zajišťující zvýšenou bezpečnost a lepší pohodlí a také nové funkce včetně ChatGPT integrovaného do hlasové asistentky Laury.
Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva