Porotci evropského Vozu roku (COTY) přednostně zkoušeli nový typ Kia EV3. A to přímo v hlavním městě Jižní Koreje. Reportáž poslal našemu portálu český zástupce v COTY Jirka Duchoň.
Kia EV3 doplňuje v mezinárodní nabídce elektromobilů značky Kia větší liftback EV6 a ohromné SUV EV9. Na rozdíl od nich má primárně pohon předních kol, později se objeví i vrcholné provedení GT s elektromotorem i na zadní nápravě. To naznačuje, že jde spíše o modifikaci platformy K3 (Niro, Kona) než o prestižní základ e-GMP, používaný Kiemi EV6 a EV9, ale též v typech Ioniq 5 a 6 od Hyundaie. Tomu odpovídá též použití nikoli 800, ale konvenční 400V nabíjecí soustavy. To má znamenat kromě příznivější ceny i nižší hmotnost, a tím i spotřebu.
Novinka je progresívně stylizovaným vozem, připomínajícím nejvíce právě velký typ EV9. Světlomety na obou koncích karoserie jsou orientovány svisle a členitými výběžky zasahují do středu karoserie. V rámci firemní designové strategie o harmonii protikladů se na voze kloubí zaoblené plochy s hranami. Kia EV3 je kompaktním crossoverem, jenž očividně dělá z elektrické verze Nira neprodejný model. A to už proto, že výrazně nižší cenu nabízí špičkovou komfortní a asistenční výbavu.
Základ za 899 980 korun
Ceníky již český importér zveřejnil. Přední motor má vždy výkon 150 kW a spokojíte-li se s akumulátorem 58,3 kWh a základní výbavou Air, zaplatíte 899 980 Kč, zatímco nejlevnější Niro EV je o více než 200 tis. Kč dražší. S akumulátorem 81,4 kWh, činícím z nové EV3 díky dojezdu přes 600 km (WLTP) rekordmana v rámci značky Kia, začíná cena na stále atraktivních 1 024 980 Kč.
Interiér potěší vzdušností a kvalitním dojmem z použitých čalounických a obkladových materiálů. Pracovišti řidiče vévodí známý širokoúhlý displej přístrojového štítu, propojený s dotykovou obrazovkou uprostřed. Pod ní je řada dotykových spínačů pro rychlý přístup do nejpoužívanějších menu a ventilace si zachovala mechanické přepínače pro své základní funkce.
Středová konzole nabízí loketní opěrku a rozměrnou polici dole, vpředu s bezdrátovou nabíječkou telefonů, ovšem bez jakékoli uzavíratelné schránky (podle průzkumu zákazníků tam uživatel raději složí rozměrnější zavazadlo, než by z něj něco vyjímal). Na všech sedadlech je dostatek místa pro pět cestujících, sedadlo u spolujezdce lze složit do podoby lehátka, třeba pro čekání na nabíjení. To na rychlonabíječce z 10 na 80 % trvá 29 minut, což je o 11 min. déle než u EV6 se stejným akumulátorem, nicméně EV3 je o 340 tis. Kč levnější…
Další budou zářijové testy v Dánsku
Příjemně nás překvapilo odhlučnění interiéru od ruchů zvenčí, ovšem rázy z přejezdů ostrých nerovností na největších kolech (pneumatiky 215/50 R19) byly zřetelné. Ačkoli jsme s vozy Kia EV3 jezdili celý den, v hustém provozu v okolí Soulu jsme toho kromě funkcí asistenčních systémů mnoho nevyzkoušeli. Nicméně k dispozici máme mít automobily tohoto typu též na tradičních COTY testech v Dánsku již koncem září. Nádavkem jsme navštívili vývojové a designérské středisko v Namyangu, kde jsme zhlédli i několik prototypů Kia pro další roky, ovšem pod přísným embargem.
Jiří Duchoň, šéfredaktor magazínu Automobil a zástupce ČR v porotě Car of the Year
Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva