Konec června je termín, ke kterému má být ukončeno zvýhodněné parkování elektrických a plug-in hybridních vozidel na území hlavního města Prahy. A to bez jakékoli koncepční a motivační náhrady pro provozovatele těchto vozidel.
O 6 měsíců prodloužené období bezplatného parkování vozů s registračními značkami EL pro elektrické a plug-in hybridní vozy se blíží ke konci a Praha stále nemá komplexní řešení, které by motivovalo řidiče pohybující se především v centru hlavního města, aby používali vozy s nulovými lokálními emisemi. SDA se domnívá, že za dané situace by bylo nejrozumnější prodloužit bezplatné parkování vozů s registračními značkami EL až do doby, kdy bude připraveno komplexní dlouhodobé řešení této problematiky.
Aktuálně v Česku neexistuje a ani není plánováno vypsání podpory prodeje čistě elektrických vozů. Přitom největší koncentrace BEV je právě na území hlavního města Prahy a v jeho okolí a ukončení bezplatného parkování bez jakéhokoli navazujícího programu, který by provozování elektrických a plug-in hybridních vozů zejména v centru Prahy podporoval, SDA vidí jako velice nešťastné. A to nejen z důvodu ukončení jedné z mála podpor elektromobility.
„Ukončení této ojedinělé a ve srovnání s ostatními vyspělými zeměmi EU miniaturní podpory elektrických a elektrifikovaných vozidel na území Prahy považujeme i s ohledem na nízké počty dosud registrovaných elektrických a elektrifikovaných vozů za politováníhodné. Nejen že zmizí jeden z mála motivačních prvků pro nákup elektromobilu nebo plug-in hybridu, projeví se to i na čistotě ovzduší a zvýšení hladiny hluku zejména v centru Prahy. Členové SDA mají ve svých firemních flotilách elektrické vozy a plug-in hybridy s dojezdem v elektrickém režimu až 100 km, ty přednostně využívají při svých cestách za obchodními schůzkami a podobně v centru Prahy. Bezplatné parkování je pro ně z tohoto pohledu velice důležitý faktor. Zrušení jednoho z mála drobných benefitů pro provozovatele čistě elektrických vozidel a případně i plug-in hybridů bez jakéhokoli navazujícího řešení, bude hrát důležitou roli v rozhodování, zda taková vozidla ve firemní flotile v takové míře provozovat a zda pro cesty do centra Prahy nevyužívat vozy s konvenčním spalovacím motorem. Podobným způsobem pak mohou začít přemýšlet i další společnosti a rozhodnutí magistrátu tak může mít hlubší dopad, než to na první pohled vypadá, a to i na další města v Česku,“ komentoval aktuální situaci tajemník SDA Josef Pokorný.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva