Automobil Mercedes-Benz SLS AMG získal titul Auto roku 2011 v České republice. Titul získal na základě vítězství v anketě Auto roku 2011 v ČR, ve které bylo nominováno 42 automobilových novinek.
Vozy nominované do ankety byly rozděleny do pěti kategorií a svého vítěze má také každá z nich. V kategorii SUV, kde bylo nominováno 10 vozů, vyhrál automobil Kia Sportage, v kategorii vyšší třídy (7 kandidátů) prvenství získal BMW řady 5. V kategorii nižší třídy (10 adeptů) první místo náleží vozu Alfa Romeo Giulietta, mezi sportovními vozy (5 nominovaných) zvítězil automobil Mercedes-Benz SLS AMG a v kategorii MPV (10 soutěžících) první místo získal Ford C-MAX.
O vítězství vozu Mercedes-Benz SLS AMG stejně jako o vítězství v jednotlivých kategoriích rozhodla odborná 38členná porota společně s veřejností. Celkem se hlasování v anketě zúčastnilo 78 067 osob, mimochodem je to o 9999 více než v minulém ročníku.
Pro ně byly určeny ceny za více než 750 000 Kč - první cenou je poukázka v hodnotě 600 000 Kč na pořízení některého z automobilů nominovaných do ankety. Výsledky ankety byly vyhlášeny na galavečeru konaném 19. ledna v pražském TOP Hotelu.
Na vítězném voze Mercedes-Benz SLS AMG odborná porota i veřejnost ocenily především jeho technickou vyspělost spojenou s emocemi. Ve srovnání s předchozími ročníky ankety, kdy byla jedním z hlavních hodnotících kritérií cena vozu, se jedná o určitý posun ve vnímání automobilů a jejich posuzování. Součástí ankety je už tradičně dětská výtvarná soutěž. V ní měly děti do 10 let nakreslit obrázek na téma Jedeme v autě se zvířátkem a děti 11-15 let na téma Bezpečná jízda autem. Do soutěže bylo zasláno 3048 obrázků.
Anketu Auto roku 2011 v ČR vyhlásily jako jedinou oficiální anketu Svaz dovozců automobilů a Sdružení automobilového průmyslu ve spolupráci s generálním partnerem, společností Credium. Sdružení automobilového průmyslu jako spoluvyhlašovatel ankety Auto roku 2011 v České republice vyhlásilo v souvislosti s touto anketou další ročník akce Dodavatel pro Auto roku 2011. Přihlásit se do ní mohli jeho členové vyrábějící díly nebo příslušenství pro automobily nominované do ankety. Ti výrobci, kteří dodávají své produkty pro Auto roku 2011 v ČR, budou moci používat označení Dodavatel pro Auto roku 2011 v ČR. Do této akce se přihlásilo 46 firem.
Český autoprůmysl je pro naší republiku jedním z nejdůležitějších odvětví. Se souhrnnými tržbami více než 500 milard korun ročně tvoří skoro 20 % průmyslové výroby a 20 % exportu České republiky. V loňském roce sice v automobilovém průmyslu doznívala ekonomická recese, přesto však výroba osobních automobilů v našich automobilkách opět vzrostla a poprvé v historii přesáhla miliónovou hranici. Obrazně řečeno – 10 miliónů Čechů vyrobilo 1 milión aut. Usilujeme tak znovu o světové prvenství v počtu vyrobených aut na počet obyvatel! V České republice se nevyrábějí jen osobní auta, ale všechny druhy silničních vozidel. Jsme například evropskou velmocí ve výrobě autobusů. A kromě toho se u nás produkuje obrovské množství dílů a příslušenství. Kdybychom sečetli celkové tržby českého autoprůmyslu, pak čeští dodavatelé autoprůmyslu se na nich podílí minimálně 50 procenty. V České republice se vyrábějí díly skoro na všechny světové značky aut. Z těch dílů by se dal sestavit kompletní automobil.
Důkazem toho je například skutečnost, že české podniky dodávají do prvovýroby díly na 90 % ze všech 42 nominovaných automobilů, které pocházejí z různých zemí i světadílů. Pokud jde o vozy evropských značek, naše podniky dodávají na všechna nominovaná auta. Generálním partnerem a spoluvyhlašovatelem ankety byla společnost Credium. hlavními partnery byly AEZ a Wüstenrot.
Partnery ankety byly společnosti nebo značky Autotec-Autosalon, Barum Continental, Bazény Desjoyaux, Bose, Brano, Castrol, Eurooil, Fastbox, Garmin, Linde, Sherlog a Spieshecker. Dalšími partnery byly Gakaho, Fenix, Remmers, Region Development Management a Traders. Generálními mediálními partnery ankety byly deník Právo a internetový portál Sauto. Hlavním mediálním partnerem je Automobil revue a Nový Profit. Mediálními partnery jsou 4x4 automagazín, Autoforum, Autoforum.cz, Automakers, Autoroad.cz, Autoservis/Autobazar, Autosport & tuning, Autoweek.cz, Camping, cars & caravans, Caravan, Český Inzert, Design & Home, EVO, Flóra, Flotila, Flying revue, For Golf, Koktejl, Motor Inzert, Můj dům, Pěkné bydlení, Pneu revue, Podnikatel, Prosperita, Střelecká revue, Supermoto, Technický týdeník, Transport magazín, Truck & Business, Trucker, Vesmír, Víno & Styl, Yacht, Yachting revue a Zdraví.
Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva