Plnění povinností v oblasti zpětného odběru použitých automobilových baterií prostřednictvím Solidárního systému
Dne 22.července 2009 vyšla novela zákona o odpadech (dále jen zákon) pod číslem 297/2009 Sb. Tato novela zákona mimo jiné stanovila povinnosti výrobcům v oblasti zpětného odběru použitých baterií a akumulátorů. Způsob plnění těchto povinností si mohli výrobci zvolit, a to buď formou individuálního, solidárního nebo kolektivního plnění. Většina akreditovaných dovozců automobilů si zvolila plnění povinností prostřednictvím solidárního systému. Vznik tohoto systému se datuje k 16.3.2010, kdy byla těmito zástupci podepsána dohoda o solidárním plnění povinností v oblasti zpětného odběru použitých automobilových baterií. Mezi zástupce solidárního systému se tak zařadily společnosti, kterými jsou CITROËN ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o., DK auto-moto s.r.o., FIAT ČR spol. s.r.o., FORD MOTOR COMPANY, s.r.o., Honda Česká republika spol. s.r.o., Hyundai Motor Czech s.r.o., Chrysler Czech Republic s.r.o., Chevrolet Central and Easter Europe Kft., Isuzu Trucks Czech Republic s.r.o., KIA MOTORS CZECH s.r.o., Mazda Motor Logistics Europe N.V., org. sl., Mercedes-Benz Česká republika s.r.o., M Motors CZ s.r.o., PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o., Renault Česká republika, a.s., Renault Trucks ČR, s.r.o., SUBARU ČR, s.r.o., SUZUKI MOTOR CZECH, s.r.o., Toyota Motor Czech, spol. s r.o., Volvo Auto Czech, s.r.o. Prostřednictvím Solidárního systému tito výrobci na základě písemně uzavřené smlouvy odpovídají za plnění povinnosti zpětného odběru, odděleného sběru, zpracování a materiálové využití automobilových baterií, a to společně a nerozdílně.
Celý dokument s podrobnostmi je k dispozici ke stažení.
Dokumenty ke stažení:
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva