Řízení pod vlivem alkoholu patří mezi nejčastější příčiny ovlivnění řidiče motorového vozidla, které vede k dopravním nehodám, často s velmi závažnými důsledky. Jenom v roce 2005 zavinili řidiči motorových vozidel pod vlivem alkoholu celkem 8192 dopravních nehod, při kterých bylo 59 osob usmrceno. To je mnohonásobně více než případů, kdy byl řidič při jízdě unaven nebo například pod vlivem léků.
O tom, že alkohol za volantem je v České republice problém, svědčí i následující údaje. Za rok 2004 Policie ČR zjistila u řidičů motorových vozidel 20 506 přestupků – jízda pod vlivem alkoholu, z toho 19 835 u občanů České republiky a 1710 u cizinců. Policie ČR na místě uložila celkem 1702 pokut v celkové výši 1 534 800 Kč. 18 804 přestupky byly předány k řešení do správního řízení.
Dopad alkoholu na řízení motorového vozidla je dostatečně známý – snižuje reakce řidiče, vyvolává únavu, snižuje jeho pozornost a často zvyšuje i jeho agresivitu za volantem. Obdobný dopad na řízení motorového vozidla vyplývá ze zahraničních studií i v případě návykových látek.
Z těchto důvodů i novelizace pravidel silničního provozu přináší vyšší sankce za jízdu pod vlivem alkoholu a ostatních (jiných) návykových látek (drogy, léky).
Řidič se vystavuje zadržení řidičského průkazu (dle § 118 b) v následujících případech:
V těchto případech může policista řidiči i zabránit v další jízdě použitím technických prostředků. To platí nově i pro učitele autoškoly (§ 118 a).
Novinkou je, že řízení pod vlivem alkoholu se stává novým trestným činem v trestním zákoně (konkrétně § 201). Za tento trestný čin hrozí trest odnětí svobody až na jeden rok, peněžitý trest nebo zákaz činnosti. Vyšší trestní sazba – 6 měsíců až 3 roky nebo zákaz činnosti – hrozí recidivistům nebo například řidičům hromadných dopravních prostředků.
Na řízení pod vlivem alkoholu a jiných návykových látek (drog) samozřejmě pamatuje vysokými sazbami v rozpětí 3–7 bodů i bodový systém hodnocení řidičů.
Poslední novinkou v této oblasti je, že zákon č. 379/2005 Sb. umožňuje strážníkům obecní policie v případě podezření provést orientační dechovou zkoušku na ovlivnění alkoholem.
Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva