Předseda vlády Bohuslav Sobotka v pátek 14. března navštívil centrálu Volkswagen (VW) ve Wolfsburgu. Přitom se setkal s šéfem koncernu Volkswagen Martinem Winterkornem a Škody Auto Winfriedem Vahlandem.
Právě na této schůzce bylo potvrzeno, že ve východočeském závodě Škoda Auto v Kvasinách bude vznikat další nový model značky. Tím by měl být sportovně užitkový vůz větší než stávající model Yeti. „Rozhodnutí o výrobě nového modelu upevní pozici závodu v Kvasinách. Budoucnost tohoto závodu společnosti Škoda Auto, stejně tak jako závodů v Mladé Boleslavi a Vrchlabí, je tak dlouhodobě zajištěna,“ uvedl předseda představenstva Škody Winfried Vahland.
Automobilka zatím oficiálně nezveřejnila žádné bližší informace o podobě nového SUV. Zatím vše nasvědčuje tomu, že by se mělo jednat o model vyráběný čistě pod značkou Škoda (některá média spekulovala také o značce Seat, ale tuto informaci automobilka vyvrací, pozn.red.). Nové SUV by mělo být výrazně větší než model Yeti, spekuluje se o zvětšeném podvozku, než se používá pro model VW Tiguan.
Premiér Sobotka rozhodnutí koncernu o investici do východočeského závodu Škoda Auto ocenil. „Škoda Auto patří mezi klenoty českého průmyslu s významným dopadem na naši ekonomiku, mám proto velkou radost, že se podařilo přilákat do ČR další významnou investici a zajistit nová pracovní místa. Pro mou vládu je podpora investic jedním z klíčových témat a budeme nadále jednat, jak bude možné realizaci investice maximálně podpořit – například ve formě technické a dopravní infrastruktury v regionu,“ uvedl premiér České republiky Bohuslav Sobotka.
Škoda Auto zaměstnává kolem 26 tisíc lidí, na celkovém exportu ČR se podílí 7,3 %. Jen v roce 2012 zaplatila automobilka na dani z příjmu 2,58 miliardy korun. V současné době automobilka investuje zhruba 34 milionů eur do výstavby nového centra pro vývoj a testování agregátů v Mladé Boleslavi. V současné době je to jedna z největších investic do vývoje v rámci celé České republiky. Vloni firma prodala 921 tisíc aut, letos by vzhledem k rostoucím prodejním výsledkům od počátku roku mohla pokořit milionovou hranici.
Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva