Členové SDA hodnotili v anketě časopisu Automakers letošní ročník ankety Auto roku. S čím byli spokojeni a kde vidí prostor pro zlepšení soutěže?
„Z osobního hlediska jsem rád, že se podařilo sjednotit pořádání ankety a máme tedy pouze jednu anketu Auto Roku. Teď by se mělo pracovat na jejím zkvalitňování, větší atraktivitě a tím také větší medializaci. To si do budoucna anketa a naši zákazníci určitě zaslouží a věřím, že se to podaří,“ řekl generální ředitel FMC Jan Laube.
S ním souhlasí i vedoucí značky Volkswagen Petr Janeba: „Především jsme rádi, že Auto roku je po dlouhém období opět jednou cenou a budeme společně usilovat s ostatními členy SDA o to, aby ocenění Auto roku dále nabíralo na prestiži,“ uvedl.
Kde vidí importéři slabiny soutěže?
Podle tajemníka SDA Pavla Tunkla je třeba vylepšit především část ankety věnované veřejnosti: „Pro naše členy je účast veřejnosti také důležitá – znamená totiž seznámení pokud možno maximálního počtu respondentů s novinkami na trhu. Domnívám se, že této části ankety nebyla ze strany pověřené agentury věnována dostatečná pozornost,“ prozradil Tunkl.
Šéf Opelu Pavel Šilha zase nebyl spokojen s úrovní závěrečného vyhlášení: „Pozitivní je, že dvě poroty a dvě soutěže (KMN a KMP) se sjednotily. Také vlastní systém volby tuzemského auta roku, který věrně kopíruje prověřený COTY mustr, je v pořádku. Dlouhodobě slabá je úroveň závěrečného tzv. galavečera, letos dokonce bez TV přenosu,“ napsal pro Automakers Šilha.
Televize chyběla i řediteli Mazdy Alexeji Kiriakovskému: LZ pohledu výherce ankety je názor na organizaci vždy maličko subjektivní – směrem k lepšímu, samozřejmě. Musím říci, že máme samozřejmě v hlavě doby, kdy byly ankety dvě – například v roce 2009, kdy Mazda6 druhé generace získala ocenění Auto roku 2009 Klubu motoristických novinářů – a to, že se obě ankety opět spojily, dává najednou daleko větší hodnotu i samotnému ocenění. Organizace jako taková proběhla z našeho pohledu korektně – možným vylepšením by samozřejmě byl přímý přenos v televizi, ale to je otázkou financí a do budoucna se toho třeba dočkáme,“ řekl šéf letos úspěšné Mazdy.
„Asi vždy zbude prostor pro nějakou kritiku dílčích kroků, nicméně jsme velice rádi za sjednocení do jediné ankety, která jednoznačně přispívá ke kredibilitě a prestiži značky Auto Roku, stejně jako porota složená z předních motoristických novinářů, kteří jdou s kůží na trh pod svým jménem a nedávají tak prostor jakékoliv manipulaci s výsledky. Pevně věřím, že s tímto modelem se anketě navrátí její pravý význam, tedy pomoc veřejnosti orientovat se v současné obrovské nabídce nových vozů a že titul Auto Roku bude její držitel používat s nejvyšší hrdostí,“ uzavřel manažer Toyoty Lexusu Tomáš Velek.
Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva