Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

Importéři hodnotili anketu Auto roku 2014

Členové SDA hodnotili v anketě časopisu Automakers letošní ročník ankety Auto roku. S čím byli spokojeni a kde vidí prostor pro zlepšení soutěže?

„Z osobního hlediska jsem rád, že se podařilo sjednotit pořádání ankety a máme tedy pouze jednu anketu Auto Roku. Teď by se mělo pracovat na jejím zkvalitňování, větší atraktivitě a tím také větší medializaci. To si do budoucna anketa a naši zákazníci určitě zaslouží a věřím, že se to podaří,“ řekl generální ředitel FMC Jan Laube.

S ním souhlasí i vedoucí značky Volkswagen Petr Janeba: „Především jsme rádi, že Auto roku je po dlouhém období opět jednou cenou a budeme společně usilovat s ostatními členy SDA o to, aby ocenění Auto roku dále nabíralo na prestiži,“ uvedl.

Kde vidí importéři slabiny soutěže?

Podle tajemníka SDA Pavla Tunkla je třeba vylepšit především část ankety věnované veřejnosti: „Pro naše členy je účast veřejnosti také důležitá – znamená totiž seznámení pokud možno maximálního počtu respondentů s novinkami na trhu. Domnívám se, že této části ankety nebyla ze strany pověřené agentury věnována dostatečná pozornost,“ prozradil Tunkl.

Šéf Opelu Pavel Šilha zase nebyl spokojen s úrovní závěrečného vyhlášení: „Pozitivní je, že dvě poroty a dvě soutěže (KMN a KMP) se sjednotily. Také vlastní systém volby tuzemského auta roku, který věrně kopíruje prověřený COTY mustr, je v pořádku. Dlouhodobě slabá je úroveň závěrečného tzv. galavečera, letos dokonce bez TV přenosu,“ napsal pro Automakers Šilha.

Televize chyběla i řediteli Mazdy Alexeji Kiriakovskému: LZ pohledu výherce ankety je názor na organizaci vždy maličko subjektivní – směrem k lepšímu, samozřejmě. Musím říci, že máme samozřejmě v hlavě doby, kdy byly ankety dvě – například v roce 2009, kdy Mazda6 druhé generace získala ocenění Auto roku 2009 Klubu motoristických novinářů – a to, že se obě ankety opět spojily, dává najednou daleko větší hodnotu i samotnému ocenění. Organizace jako taková proběhla z našeho pohledu korektně – možným vylepšením by samozřejmě byl přímý přenos v televizi, ale to je otázkou financí a do budoucna se toho třeba dočkáme,“ řekl šéf letos úspěšné Mazdy.

„Asi vždy zbude prostor pro nějakou kritiku dílčích kroků, nicméně jsme velice rádi za sjednocení do jediné ankety, která jednoznačně přispívá ke kredibilitě a prestiži značky Auto Roku, stejně jako porota složená z předních motoristických novinářů, kteří jdou s kůží na trh pod svým jménem a nedávají tak prostor jakékoliv manipulaci s výsledky. Pevně věřím, že s tímto modelem se anketě navrátí její pravý význam, tedy pomoc veřejnosti orientovat se v současné obrovské nabídce nových vozů a že titul Auto Roku bude její držitel používat s nejvyšší hrdostí,“ uzavřel manažer Toyoty Lexusu Tomáš Velek.

30.03.2014Autodealers

Informace odjinud

Testujeme nové BMW iX3. Ptejte se, co vás zajímá

Zanedlouho se jako jedni z prvních novinářů posadíme do BMW iX3, alespoň nakrátko při dynamické prezentaci. Pokusíme se najít odpovědi na otázky, které nám napíšete do čtvrtka do 18. hodiny.
auto.cz


Auto roku 2026 v ČR zná finalisty. Nafta má stále šanci

Z pětice finalistů jsou tři električtí, ovšem nejlepší auto českých silnic pro rok 2026 stále může mít i naftový šestiválec. Koho tipujete na vítěze?
auto.cz

TEST Opel Grandland Electric – Nová vlajková loď. Opravdu?

Opel Grandland Electric ve verzi Ultimate 4×4 je papírově nejambicióznější opel současnosti. Má pohon všech kol, výkon 239 kW a baterii o kapacitě 73 kWh. Zároveň se nesnaží být za každou cenu efektní ani futuristický, jeho posláním je být normálním autem, jen s elektrickým pohonem. Zvládne to?
auto.cz

VW končí výrobu v Drážďanech. Zkušeným zaměstnancům chce dát statisíce, těm se to ale nelíbí

Tam, kde se kdysi ručně skládal phaeton a později elektrický model ID.3, se brzy rozsvítí monitory vývojářů. Ikonická skleněná manufaktura v Drážďanech se mění v inovační centrum a Volkswagen s partnery do ní posílají miliardy. Zaměstnanci, pro které tu už není místo, řeší, zda se s finanční podporou přesunou do jiné fabriky, nebo odejdou.
auto.cz

Řídili jsme budoucnost Škodovky. Studie Vision O přináší zajímavá řešení

Předzvěst elektrického kombíku, dlouhá někde mezi octavií a superbem, přináší řešení zajímavá po stránce udržitelnosti i ovládání vozu. A také u ní loga v podobě svítících nápisů dávají smysl. Prozkoumali jsme ji dopodrobna.
auto.cz

Jste v bodové tísni? Nyní lze smazat osm bodů během chvíle

Školení s následným odpočtem bodů je dobrou cestou, jak zlepšit stav svého konta a zároveň se zlepšit v řízení. Autodrom Most má volné termíny na prosinec i leden.
auto.cz

Policie v Česku dostala nové Toyoty Hilux. Nasadí je i během protestů, vydrží toho dost

První dvacítku terénních pick-upů Toyota Hilux převzala Policie České republiky. Stalo se tak v Praze v Čestlicích od zástupců společnosti Toyota Central Europe-Czech a Toyota Tsusho, které vozy policii dodává.
auto.cz

KGM Actyon v Česku dostal novou hybridní verzi. Je od základu našlápnutá výbavou

KGM Actyon rozšiřuje českou nabídku o hybridní verzi za lákavou cenu. Nabídne bohatou výbavu včetně lakování s kontrastní střechou. Bohužel nemá pohon všech kol, ale ve srovnání s konkurencí je stále silným soupeřem.
auto.cz

Martin Vaculík o malé převodovce DSG, kterou neměl rád. Rozhovor s ředitelem závodu ve Vrchlabí

Výrobní závod ve Vrchlabí je tradiční součástí automobilky Škoda. Od roku 2012 zde však už nevznikají automobily, ale dvouspojkové automatické převodovky DQ 200, které známe pod obchodním označením DSG. Konkrétně jde o nejmenší typ, který koncern Volkswagen používá. Nasazován je všude od malých aut po střední třídu, a to tam, kde motor nemá přes 250 Nm a stačí pohon předních kol.
auto.cz

Vánoce s Autodromem Most: Dárky od 100 Kč i velké zážitky

Okruhové Vánoce mohou mít podobu drobného suvenýru za pár korun i zážitku za tisíce. Autodrom Most nabízí vše od univerzálního poukazu na kurzy řízení přes vstupenky od 300 Kč. A nechybí ani hodinky za 14 tisíc.
auto.cz

Smart má nový model se spalovacím motorem. Konkurovat může Škodě Superb

Značka Smart patřila mezi ikony evropského automobilového průmyslu. Přechod na elektromobilitu ale nezvládla a dnes jsou její vozy vyvíjeny i vyráběny v Číně u Geely. Místo malých městských vozítek tak dnes Smart uvádí SUV a nově i sportovně laděný sedan.
auto.cz

Automobilky jedou na vlně AI, vydrží ale jen ty nejsilnější

Více než 95 % automobilek dnes investuje do umělé inteligence. Jenže podle analytiků to nevydrží dlouho. Vlak neujede jen nejodvážnějším.
auto.cz

Největší světový výrobce spalovacích motorů s nimi nehodlá končit. Prý ještě vydrží dekády

Japonské automobilky mají na plánovaný konec spalovacích motorů dost odlišný pohled než zbytek světa. Elektromobily sice uvádí, ale naplno běží také vývoj spalovacích motorů a v dohledné době s tím nehodlají končit.
auto.cz

Calendar


Public Besip SDA-CIA
Current month   

Events

Choose a day

Nejbližší akce

Members news

Tomáš Macháč ambasadorem značky Kia

Olympijský vítěz Tomáš Macháč se stal novou tváří automobilky Kia. Přidal se tím k Jaromíru Jágrovi, který je s Kia spojen od roku 2020. Macháč získal v rámci spolupráce nejrychlejší model značky – sportovní elektromobil Kia EV6 GT.

Celý článek

Scania Finance mění název na TRATON

Scania Finance Czech Republic změnila s účinností od 7. července 2025 svůj název na TRATON Financial Services Czech Republic. Změna má být součástí širší transformace v rámci skupiny.

Celý článek

Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional a Jeep® rozšiřují portfolio značek skupiny Emil Frey v ČR

Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva

Celý článek


Cooperate with

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz logo vizenula logo cistadoprava
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.