Členové SDA hodnotili v anketě časopisu Automakers letošní ročník ankety Auto roku. S čím byli spokojeni a kde vidí prostor pro zlepšení soutěže?
„Z osobního hlediska jsem rád, že se podařilo sjednotit pořádání ankety a máme tedy pouze jednu anketu Auto Roku. Teď by se mělo pracovat na jejím zkvalitňování, větší atraktivitě a tím také větší medializaci. To si do budoucna anketa a naši zákazníci určitě zaslouží a věřím, že se to podaří,“ řekl generální ředitel FMC Jan Laube.
S ním souhlasí i vedoucí značky Volkswagen Petr Janeba: „Především jsme rádi, že Auto roku je po dlouhém období opět jednou cenou a budeme společně usilovat s ostatními členy SDA o to, aby ocenění Auto roku dále nabíralo na prestiži,“ uvedl.
Kde vidí importéři slabiny soutěže?
Podle tajemníka SDA Pavla Tunkla je třeba vylepšit především část ankety věnované veřejnosti: „Pro naše členy je účast veřejnosti také důležitá – znamená totiž seznámení pokud možno maximálního počtu respondentů s novinkami na trhu. Domnívám se, že této části ankety nebyla ze strany pověřené agentury věnována dostatečná pozornost,“ prozradil Tunkl.
Šéf Opelu Pavel Šilha zase nebyl spokojen s úrovní závěrečného vyhlášení: „Pozitivní je, že dvě poroty a dvě soutěže (KMN a KMP) se sjednotily. Také vlastní systém volby tuzemského auta roku, který věrně kopíruje prověřený COTY mustr, je v pořádku. Dlouhodobě slabá je úroveň závěrečného tzv. galavečera, letos dokonce bez TV přenosu,“ napsal pro Automakers Šilha.
Televize chyběla i řediteli Mazdy Alexeji Kiriakovskému: LZ pohledu výherce ankety je názor na organizaci vždy maličko subjektivní – směrem k lepšímu, samozřejmě. Musím říci, že máme samozřejmě v hlavě doby, kdy byly ankety dvě – například v roce 2009, kdy Mazda6 druhé generace získala ocenění Auto roku 2009 Klubu motoristických novinářů – a to, že se obě ankety opět spojily, dává najednou daleko větší hodnotu i samotnému ocenění. Organizace jako taková proběhla z našeho pohledu korektně – možným vylepšením by samozřejmě byl přímý přenos v televizi, ale to je otázkou financí a do budoucna se toho třeba dočkáme,“ řekl šéf letos úspěšné Mazdy.
„Asi vždy zbude prostor pro nějakou kritiku dílčích kroků, nicméně jsme velice rádi za sjednocení do jediné ankety, která jednoznačně přispívá ke kredibilitě a prestiži značky Auto Roku, stejně jako porota složená z předních motoristických novinářů, kteří jdou s kůží na trh pod svým jménem a nedávají tak prostor jakékoliv manipulaci s výsledky. Pevně věřím, že s tímto modelem se anketě navrátí její pravý význam, tedy pomoc veřejnosti orientovat se v současné obrovské nabídce nových vozů a že titul Auto Roku bude její držitel používat s nejvyšší hrdostí,“ uzavřel manažer Toyoty Lexusu Tomáš Velek.
30.03.2014Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva