Výroba aut v Německu se loni snížila o devět procent na 4,66 milionu vozů, což je nejméně od roku 1996. Důvodem poklesu byla slábnoucí poptávka ze zahraničí, prodej na domácím trhu naopak vzrostl. S odvoláním na německé automobilové sdružení VDA o tom informoval Bloomberg.
Obavy ze znečištění ovzduší, zesílené skandálem Volkswagenu ohledně emisí dieselových vozů z roku 2015, obchodní spory a zpomalující ekonomika ale mají negativní dopad na poptávku po autech. Automobilky Daimler a Volkswagen či výrobce součástek Continental proto ruší pracovní místa, aby snížili náklady.
Automobilky také v současnosti vynakládají miliardy eur na vývoj čistších vozů, zároveň ale čelí novým poskytovatelům služeb, kteří nabízejí sdílení jízd. To je například společnost Uber Technologies, která má v současnosti stejnou tržní hodnotu jako Daimler.
Loňský prodej aut v Německu se přitom podle pondělních údajů zvýšil o pět procent na 3,6 milionu, což bylo nejvíce za deset let. Vývoz aut se ale za celý rok propadl o 13 procent na téměř 3,5 milionu vozů. VDA rovněž varuje, že letos by se prodej aut na německém trhu mohl snížit.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva