Německý automobilový sektor po mnoha letech přestává být tahounem ekonomiky. Vyplývá to ze studie Institutu německého hospodářství (IW), o níž informoval ekonomický deník Handelsblatt. Autoprůmysl je klíčovým oborem i pro českou ekonomiku.
Výrobu automobilů nejprve zasáhlo přerušení globálních dodavatelských řetězců. Aktuálně pak podle institutu sektor čelí poptávkovému šoku. „Z něj se vzpamatovává jen pomalu,” uvádí studie.
Jen koncernu Volkswagen klesl v první polovině roku odbyt o 22 procent. Dceřiné značky Audi a Škoda Auto měly o čtvrtinu nižší tržby.
Velmi silně zasáhla koronavirová krize německého výrobce luxusních aut BMW. Zákazníkům ve Spojených státech firma dodala od začátku dubna do konce června 50 957 vozů, což představuje meziroční pokles o více než 39 procent.
Posledních deset let se přitom automobilový průmysl „vyvíjel výrazně lépe než zpracovatelský sektor jako celek”. Výrazně tak přispíval k růstu německé ekonomiky. Ještě stále má na hrubém domácím produktu (HDP) Německa podíl téměř deset procent. Přímo a nepřímo odvětví zaměstnává 936 tisíc lidí.
Klíčovým oborem je automobilový průmysl i v Česku. I zde se koronavirová krize výrazně projevila. Od ledna do července se v Česku podle Sdružení automobilového průmyslu (SAP) vyrobilo celkem 589 339 motorových vozidel, což představuje meziroční propad o 29,7 procenta.
„Nadále pozorujeme značně rozkolísaný vývoj v automobilovém průmyslu. Samotný červenec můžeme vzhledem k pětiprocentnímu meziročnímu poklesu produkce osobních vozů hodnotit pozitivně,“ uvedl k tomu prezident SAP Bohdan Wojnar.
Automobilový průmysl tvoří téměř 10 procent českého HDP a zaměstnává zhruba 180 tisíc lidí.
08.09.2020Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva