Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

Volkswagen otevřel laboratoř v Salzgitteru

Škoda Auto od 27. září zcela zastaví na celý týden výrobu ve všech třech svých závodech v České republice. Důvodem je nedostatek čipů, které se používají v palubní elektronice. Uvedl to dnes týdeník Škodovácký odborář.

Volkswagen Group Components otevřela v Salzgitteru jednu z nejmodernějších laboratoří pro výzkum a vývoj akumulátorových článků v Evropě. Od roku 2025 mají z montážních linek v Salzgitteru sjíždět unifikované akumulátorové články VW.

V celkem čtyřech laboratořích se bude 250 odborníků zabývat výzkumem a vývojem akumulátorových článků, analytikou a testováním. Volkswagen investuje do nových laboratoří 70 milionů eur.

„S novými, velmi moderními laboratořemi rozšiřujeme naše vývojové, procesní a výrobní kompetence v oblasti akumulátorových článků, které jsou srdcem elektromobilu. Volkswagen v Salzgitteru ukazuje, jak zdárně může probíhat transformace německého automobilového průmyslu s přechodem od konvenčních pohonů na elektromobilitu. Do Salzgitteru umisťujeme špičkový výzkum, a jako průkopníci v našem odvětví tak vytváříme pracovní místa budoucnosti,“ říká Thomas Schmall, člen představenstva koncernu Volkswagen AG, odpovědný za techniku, a předseda představenstva společnosti Volkswagen Group Components, který nese v koncernu napříč jeho značkami odpovědnost za technologický plán v oblastech akumulátorů a nabíjení.

V březnu 2021 byl tento plán představen na akci „Power Day“. Technologie budoucnosti v oblastech akumulátorů a nabíjení se znovu dostaly do centra pozornosti v červenci jako klíčové oblasti koncernové strategie NEW AUTO.

„S otevřením laboratoří jsme dosáhli dalšího strategického milníku. Nyní vší silou urychlujeme přípravy pro naši vlastní výrobu akumulátorových článků,“ říká Thomas Schmall.

Nové unifikované články pro segment s vysokými objemy prodeje budou sjíždět z montážních linek gigatovárny v Salzgitteru od roku 2025. Do roku 2030 hodlá koncern Volkswagen společně s partnery provozovat v Evropě šest závodů na výrobu akumulátorových článků s celkovou výrobní kapacitou 240 GWh. V Salzgitteru se do budoucna počítá s roční kapacitou výroby článků 40 GWh. Nové unifikované akumulátorové články budou využívat synergie a umožní snížení nákladů na akumulátory až o 50 procent.

Předseda vlády Dolního Saska Stephan Weil řekl: „Existuje-li v současnosti místo, na němž lze názorně vidět, co se myslí ‚transformací automobilového průmyslu‘, pak je to Salzgitter.

Závod Volkswagen v Salzgitteru po desítky let dodával motory pro miliony vozidel. S rostoucí elektrifikací nyní důsledně realizuje postupný přechod na perspektivní a pokrokovou výrobu akumulátorových článků. Srdce automobilového průmyslu bude bít elektricky. A to v Dolním Sasku.“

Kompetenční centrum v Salzgitteru nese odpovědnost za celokoncernové zkoušky materiálů, schvalovací zkoušky, zajištění kvality a kontrolu sériové výroby článků pro elektromobilové sady akumulátorů. V současnosti pracuje 160 z 500 zaměstnanců kompetenčního centra pro akumulátorové články v Salzgitteru ve vývoji.

Do konce roku 2022 se kompetenční centrum rozroste na více než 1000 zaměstnanců. Z toho bude 250 odborníků na výzkum, analýzu a vývoj vhodných materiálů a formátů pro akumulátorové články.

Nové laboratoře, zpočátku na ploše 2500 metrů čtverečních, umožňují rozsáhlé programy testování článků s až 200 různými analytickými postupy a vývoj nových složení. „V Salzgitteru budou vznikat inovace pro současné i budoucí články,“ vysvětluje Frank Blome, vedoucí oddělení akumulátorových článků a systémů, a dodává: „Nové laboratoře se svým vybavením řadí mezi nejmodernější zařízení v oblasti výzkumu článků v Evropě.“

Akumulátorové články jsou v Salzgitteru důkladně testovány s využitím špičkových technologií. V Salzgitteru mají například k dispozici jeden z mála rastrovacích elektronových mikroskopů na světě pro detekci lithia. K dalšímu vybavení patří vysoce automatizovaná zkušebna pro testování výkonnosti a projevů stárnutí článků při jejich rychlém nabíjení a vybíjení. Testovány jsou mimo jiné články, které se dokážou během 12 minut nabít z 5 na 80 procent kapacity.

Díky inteligentnímu propojení dat z výroby, analýz a testů jsou vývojové procesy velmi efektivní. Pro dokonalou souhru jsou laboratoře rozdělené na čtyři oblasti. V laboratoři pro vývoj článků je posuzována vhodnost nových materiálů. Také se zde zdokonalují chemická složení, materiály elektrod a procesy. Velmi slibné inovace se odtud dostávají přímo na sousední zkušební výrobní linku, která zajistí jejich produkci v malých sériích.

V analytické laboratoři rozebírají výzkumníci komponenty, zkoumají suroviny článků a uskutečňují analýzy konkurenčních produktů a zajištění kvality.

V laboratoři pro ochranu životního prostředí a bezpečnost jsou akumulátorové články podrobovány náročným testům v šesti speciálních zkušebních komorách a vystavovány například elektrickému, tepelnému nebo mechanickému zatížení. Navíc v ní probíhá výzkum nových zkušebních metod.

V elektrické zkušebně se uskutečňují elektrická měření akumulátorových článků všech formátů a výkonových tříd z laboratorní i sériové výroby. Testují se zde výkonové parametry, projevy stárnutí a dlouhodobá odolnost.

„Zde se urychluje vývoj jedné z nejdůležitějších technologií budoucnosti pro koncern Volkswagen. Všechno, co dělá kompetenční centrum pro akumulátorové články, slouží k tomu, aby měli zákazníci všech koncernových značek k dispozici elektromobily s nejdelším možným dojezdem, nabíjecím výkonem, trvalou udržitelností a bezpečností,“ vysvětluje Frank Blome.

16.09.2021Autodealers

Informace odjinud

Suzuki Vision Gran Turismo je sporťák s motorem z Hayabusy, 3 elektromotory a pohonem všech kol

Suzuki představilo koncept pro závodní hru GranTurismo. Chlubí se pohonem všech kol, motorem z motorky Hayabusa a třemi elektromotory. V přípravě je okruhová verze.
auto.cz

Fotogalerie: GP Monaka od 50. let po dnešek

Podívejte se na fotografický průřez historií Velké ceny Monaka formule 1.
auto.cz

Jaromír Jágr se přesvědčil, že je Kia EV6 bezpečné auto. A řekl, jak to celé bylo

Elektromobil, ve kterém boural slavný kladenský hokejista, si z Euro NCAP odvezl plný počet hvězd.
auto.cz

První setkání s BMW i7: Interiér je luxusní, ale co kontroverzní exteriér?

České zastoupení automobilky BMW dnes kousek za Prahou poprvé prezentovalo novou elektrickou limuzínu i7, kterou si s konkurencí rozhodně nespletete.
auto.cz

WRC Generations: Nová hra s licencí WRC vyjde na podzim. Má být nejlepší!

Studio Kylotonn se alespoň dle svých slov loučí se závodní sérií WRC ve velkém. Zda půjde opravdu o nejlepší rallye hru za poslední roky, se dozvíme 13. října 2022, kdy bude zahájen prodej WRC Generations.
auto.cz

BMW se zviklat konkurencí nenechá. Návrat do F1 není v plánu

Je to již 13 let od doby, kdy bavorská automobilka naposledy aktivně vystupovala ve formuli 1. Roky budou dále přibývat, BMW se totiž na návrat nechystá. 
auto.cz

Nový Singer 911 Big Sur je další nádherný restomod z Kalifornie

Věhlasný úpravce tradičních vozů Porsche se pochlubil novým kouskem, který opět vypadá naprosto fantasticky.
auto.cz

Maserati MC20 přijíždí oficiálně v otevřené verzi Cielo

Téměř dva roky po představení kupé přijíždí model MC20 také v otevřené verzi Cielo.
auto.cz

Sunbeam Tiger (1964–1967): Evropský roadster s motorem Ford V8

Roadster Sunbeam Tiger měl karoserii a podvozek modelu Alpine, do kterého byl namontován americký motor Ford V8. V první sérii Mark I měl objem 4,26 litru a výkon 166 koní. Mark II s objemem 4,74 litru dosahoval rychlost až 200 km/h.
auto.cz

Plastové pružiny slibují nižší váhu a větší odolnost, zkoušky vychází skvěle

Německý dodavatel dílů vyvinul plastové pružiny. Na jejich vývoji spolupracuje s několika výrobci a výsledky testů jsou slibné. Dokonce už má na nový typ pružin první objednávku.
auto.cz

Ford testuje systém automatického zpomalení aut ve vymezených zónách

Automobilka Ford testuje systém virtuálních zón s nastaveným rychlostním limitem, které by mohlo auto rozpoznat a samo při vjezdu do nich odpovídajícím způsobem upravit svoji rychlost.
auto.cz

Nepřehlédnutelný Hyundai Staria je v Česku! První svezení ukazuje, že Multivan má problém

Futuristické MPV Hyundai Staria po měsících čekání dorazilo na český trh. V rámci prezentace jsme jej důkladně prolezli a absolvovali první svezení.
auto.cz

SCG 008 je terénní závoďák za 2,3 milionu, který si musíte postavit sami

Společnost Scuderia Cameron Glickenhaus představila finální podobu terénního závoďáku, který původně vznikl jako aprílový žert. Stojí 2,3 milionu a postavit si ho musíte sami.
auto.cz

VW Touareg slaví 20 let na trhu, zákazníkům nabídne speciální edici

Vlajkové SUV automobilky Volkswagen by se mělo již v polovině příštího měsíce objevit ve speciální výbavě Edition 20, oslavující 20 let na trhu.
auto.cz

Aktuality členů

Kalendář akcí


Veřejný Besip SDA
Aktuální měsíc   

Akce

Pro zobrazení akcí zvolte den.

Nejbližší akce


Spolupracujeme

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz logo vizenula logo cistadoprava
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.