Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

Volkswagen otevřel laboratoř v Salzgitteru

Škoda Auto od 27. září zcela zastaví na celý týden výrobu ve všech třech svých závodech v České republice. Důvodem je nedostatek čipů, které se používají v palubní elektronice. Uvedl to dnes týdeník Škodovácký odborář.

Volkswagen Group Components otevřela v Salzgitteru jednu z nejmodernějších laboratoří pro výzkum a vývoj akumulátorových článků v Evropě. Od roku 2025 mají z montážních linek v Salzgitteru sjíždět unifikované akumulátorové články VW.

V celkem čtyřech laboratořích se bude 250 odborníků zabývat výzkumem a vývojem akumulátorových článků, analytikou a testováním. Volkswagen investuje do nových laboratoří 70 milionů eur.

„S novými, velmi moderními laboratořemi rozšiřujeme naše vývojové, procesní a výrobní kompetence v oblasti akumulátorových článků, které jsou srdcem elektromobilu. Volkswagen v Salzgitteru ukazuje, jak zdárně může probíhat transformace německého automobilového průmyslu s přechodem od konvenčních pohonů na elektromobilitu. Do Salzgitteru umisťujeme špičkový výzkum, a jako průkopníci v našem odvětví tak vytváříme pracovní místa budoucnosti,“ říká Thomas Schmall, člen představenstva koncernu Volkswagen AG, odpovědný za techniku, a předseda představenstva společnosti Volkswagen Group Components, který nese v koncernu napříč jeho značkami odpovědnost za technologický plán v oblastech akumulátorů a nabíjení.

V březnu 2021 byl tento plán představen na akci „Power Day“. Technologie budoucnosti v oblastech akumulátorů a nabíjení se znovu dostaly do centra pozornosti v červenci jako klíčové oblasti koncernové strategie NEW AUTO.

„S otevřením laboratoří jsme dosáhli dalšího strategického milníku. Nyní vší silou urychlujeme přípravy pro naši vlastní výrobu akumulátorových článků,“ říká Thomas Schmall.

Nové unifikované články pro segment s vysokými objemy prodeje budou sjíždět z montážních linek gigatovárny v Salzgitteru od roku 2025. Do roku 2030 hodlá koncern Volkswagen společně s partnery provozovat v Evropě šest závodů na výrobu akumulátorových článků s celkovou výrobní kapacitou 240 GWh. V Salzgitteru se do budoucna počítá s roční kapacitou výroby článků 40 GWh. Nové unifikované akumulátorové články budou využívat synergie a umožní snížení nákladů na akumulátory až o 50 procent.

Předseda vlády Dolního Saska Stephan Weil řekl: „Existuje-li v současnosti místo, na němž lze názorně vidět, co se myslí ‚transformací automobilového průmyslu‘, pak je to Salzgitter.

Závod Volkswagen v Salzgitteru po desítky let dodával motory pro miliony vozidel. S rostoucí elektrifikací nyní důsledně realizuje postupný přechod na perspektivní a pokrokovou výrobu akumulátorových článků. Srdce automobilového průmyslu bude bít elektricky. A to v Dolním Sasku.“

Kompetenční centrum v Salzgitteru nese odpovědnost za celokoncernové zkoušky materiálů, schvalovací zkoušky, zajištění kvality a kontrolu sériové výroby článků pro elektromobilové sady akumulátorů. V současnosti pracuje 160 z 500 zaměstnanců kompetenčního centra pro akumulátorové články v Salzgitteru ve vývoji.

Do konce roku 2022 se kompetenční centrum rozroste na více než 1000 zaměstnanců. Z toho bude 250 odborníků na výzkum, analýzu a vývoj vhodných materiálů a formátů pro akumulátorové články.

Nové laboratoře, zpočátku na ploše 2500 metrů čtverečních, umožňují rozsáhlé programy testování článků s až 200 různými analytickými postupy a vývoj nových složení. „V Salzgitteru budou vznikat inovace pro současné i budoucí články,“ vysvětluje Frank Blome, vedoucí oddělení akumulátorových článků a systémů, a dodává: „Nové laboratoře se svým vybavením řadí mezi nejmodernější zařízení v oblasti výzkumu článků v Evropě.“

Akumulátorové články jsou v Salzgitteru důkladně testovány s využitím špičkových technologií. V Salzgitteru mají například k dispozici jeden z mála rastrovacích elektronových mikroskopů na světě pro detekci lithia. K dalšímu vybavení patří vysoce automatizovaná zkušebna pro testování výkonnosti a projevů stárnutí článků při jejich rychlém nabíjení a vybíjení. Testovány jsou mimo jiné články, které se dokážou během 12 minut nabít z 5 na 80 procent kapacity.

Díky inteligentnímu propojení dat z výroby, analýz a testů jsou vývojové procesy velmi efektivní. Pro dokonalou souhru jsou laboratoře rozdělené na čtyři oblasti. V laboratoři pro vývoj článků je posuzována vhodnost nových materiálů. Také se zde zdokonalují chemická složení, materiály elektrod a procesy. Velmi slibné inovace se odtud dostávají přímo na sousední zkušební výrobní linku, která zajistí jejich produkci v malých sériích.

V analytické laboratoři rozebírají výzkumníci komponenty, zkoumají suroviny článků a uskutečňují analýzy konkurenčních produktů a zajištění kvality.

V laboratoři pro ochranu životního prostředí a bezpečnost jsou akumulátorové články podrobovány náročným testům v šesti speciálních zkušebních komorách a vystavovány například elektrickému, tepelnému nebo mechanickému zatížení. Navíc v ní probíhá výzkum nových zkušebních metod.

V elektrické zkušebně se uskutečňují elektrická měření akumulátorových článků všech formátů a výkonových tříd z laboratorní i sériové výroby. Testují se zde výkonové parametry, projevy stárnutí a dlouhodobá odolnost.

„Zde se urychluje vývoj jedné z nejdůležitějších technologií budoucnosti pro koncern Volkswagen. Všechno, co dělá kompetenční centrum pro akumulátorové články, slouží k tomu, aby měli zákazníci všech koncernových značek k dispozici elektromobily s nejdelším možným dojezdem, nabíjecím výkonem, trvalou udržitelností a bezpečností,“ vysvětluje Frank Blome.

16.09.2021Autodealers

Informace odjinud

Tato česká města majitele aut nesnášejí. Restrikcemi pro parkování to dávají jasně najevo

Nová epizoda pořadu Silničář se zaměřuje na obce, kde je parkování auta bez přehánění za trest. Říčany jsou jen jedním z mnoha příkladů.
auto.cz

Automobilový trh prý může zkolabovat, pokud elektromobily nezlevní

Automobilka Stellantis se obává dopadů zákazu spalovacích motorů, které by mohly tvrdě zasáhnout celý trh s automobily.
auto.cz

Fotogalerie: Velká cena Velké Británie 2022 a první vítězství Sainze ve F1

Výběr fotografií z Velké ceny Velké Británie 2022, která přinesla řadu soubojů, velkou nehodu na začátku a první vítězství Carlose Sainze ve F1.
auto.cz

Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 228 kW DSG 4WD – Pochopení podstaty

Před týdenním testem nové pětiválcové Cupry Formentor VZ5 jsme si chtěli ještě jednou připomenout, jak jezdí dosavadní vrchol nabídky – Formentor VZ se čtyřválcem o výkonu 310 koní.
auto.cz

Svatozář mě dnes zachránila, říká po těžké nehodě Čou

Velká cena Velké Británie formule 1 byla krátce po startu přerušena po těžké nehodě čínského pilota Kuan-jü Čoua, který se svou alfou romeo skončil koly vzhůru za bariérou z pneumatik.
auto.cz

Potvrzeno, Ford Bronco konečně míří do Evropy!

Evropské zastoupení automobilky Ford dnes po dlouhém čekání potvrdilo, že na trhy starého kontinentu uvede novou generaci poctivého offroadu Ford Bronco.
auto.cz

BMW i3 definitivně končí, loučí se speciální edicí HomeRun

Mnichovská automobilka se loučí se svým výrazným městským elektromobilem, který odstartoval novou éru.
auto.cz

Nový Hyundai Nexo prý nabírá zpoždění, důvodem má být vodíková technologie

Nová generace vodíkového SUV zřejmě dorazí až v roce 2024, naznačují nové spekulace. Je však otázkou, jaká budoucnost vlastně samotné vodíkové automobily čeká.
auto.cz

VW Touareg R na Sardinii: Offroad, pláže i hladké silničky. Obřík do zásuvky je všude doma

Vyzkoušet plug-in hybridní Touareg R v netradičním prostředí a na jeho absolutním limitu. Takové bylo hlavní poselství čtyřdenního putování napříč Sardinií. Zážitků se však našlo mnohem, mnohem víc.
auto.cz

Dacia Duster 1.5 Blue dCi 115 Extreme – Plná palba v naftě

Dacii Duster v limitované edici Extreme jsme měli v redakčním testu nedávno. Zatímco předtím přijela jako benzínová čtyřkolka, nyní dorazila v podobě naftové předokolky. Zkoušeli jsme, jak moc to změnilo její charakter. 
auto.cz

Nehoda na startu, souboj tří týmů. Carlos Sainz získal v Silverstonu své první vítězství

Dramatickou Velkou cenu Velké Británie 2022 vyhrál Carlos Sainz před Sergiem Pérezem a Lewisem Hamiltonem.
auto.cz

Jaguar postavil první nový C-Type. Výroba si vyžádala 3000 hodin práce

Jaguar na začátku loňského roku oznámil, že obnoví výrobu jednoho ze svých nejslavnějších závodních aut. Nyní se chlubí prvním hotovým exemplářem.
auto.cz

Co provede cukr v palivové nádrži auta? Je to opravdu taková spoušť?

Pověra o znehybnění auta pomocí cukru podstoupila test. Zkušební proces potvrdil předpokládaný výsledek, pouhé oslazení benzínu však k zastavení nestačí.   
auto.cz

Barva jako faktor amortizace: Jaký odstín vybrat, abyste neprodělali?

Výběr barvy ovlivňuje hodnotu nového i ojetého vozu. Špatná volba může stát desítky tisíc korun, zjistila analýza dopadů na amortizaci.
auto.cz

Members news

Calendar


Public Besip SDA-CIA
Current month   

Events

Choose a day

Nejbližší akce


Cooperate with

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz logo vizenula logo cistadoprava
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.