Prohlubující se čipová krize omezuje stále více výrobu aut, problémy autoprůmyslu projednala 18. října Tripartita. Automobilky a jejich dodavatelé by měly podle jejího doporučení začít čerpat příspěvky z programu Antivirus. Stát by jim mohl proplácet 60 procent náhrady mzdy do 29 000 korun. Tuto podporu musí ještě vláda vyjednat v Evropské komisi.
Do konce letošního září bylo v ČR vyrobeno 831 653 osobních vozidel, tj. pouze o 2,9 % více než v minulém „covidovém“ roce. Jak si stojí jednotlivé firmy? Většinu výrobních linek zastavila 18. října Škoda Auto, produkci omezuje i kolínská Toyota. Současné krizi zatím úspěšně odolává nošovický závod automobilky Hyundai, který se dokázal předzásobit čipy od korejských dodavatelů. Situace kolem nedostatku čipů dopadá i na subdodavatele. Zatímco průmyslová produkce v srpnu podle údajů ČSÚ meziročně klesla o 1,4 %, odvětví výroby motorových vozidel, přívěsů a návěsů o více než 28 %. „Globální nedostatek polovodičů výrazně překoná i negativní dopady pandemických odstávek v roce 2020. Jestliže jsme ještě letos v červnu očekávali, že se závěrem roku přijde narovnání trhu a výrobci doženou zameškanou produkci, vývoj v létě a v průběhu podzimu posouvá výkonnost odvětví bohužel na opačnou stranu. Oproti původním odhadům se kvůli nedostatku čipů nevyrobí v České republice více než 250 tisíc vozidel. To odpovídá ztrátám na tržbách ve výši zhruba 120 miliard Kč na straně automobilek a dalších zhruba 80 miliard Kč u dodavatelů,“ shrnul situaci Zdeněk Petzl, výkonný ředitel Sdružení automobilového průmyslu.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva