Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

Volkswagen testuje sítě 5G ve výrobě

Volkswagen zprovoznil v hlavním závodě Wolfsburg lokální samostatnou síť 5G (podniková síť), která zpočátku zahrnuje centrální vývojové středisko a pilotní výrobní halu.

Cílem pilotního projektu je testovat technologii 5G v náročných podmínkách automobilové výroby a zdokonalit ji pro budoucí průmyslové nasazení v sériové výrobě. Bezpečný a okamžitý přenos dat zajišťuje exkluzivní frekvence 5G. Speciální síť 5G byla uvedena do provozu také ve Skleněné manufaktuře Drážďany.

Volkswagen realizuje výstavbu a provoz infrastruktury 5G ve vlastní režii. Výhodou tohoto přístupu je zajištěná bezpečnost dat a možnost získat konkurenční náskok na základě speciálních znalostí o používání významných budoucích technologií.

„S naší strategií ACCELERATE maximálně urychlujeme transformaci výrobních závodů Volkswagen na chytré továrny. Naším cílem je nepřetržitě optimalizovat výrobu, aby byla ještě výkonnější a flexibilnější. V technologii 5G spatřujeme velký inovační potenciál – od používání inteligentních robotů a bezobslužných přepravních systémů přes síťově propojené ovládání zařízení a strojů v reálném čase až po bezdrátovou instalaci softwaru do vyrobených vozidel,“ říká Christian Vollmer, člen představenstva, odpovědný za výrobu a logistiku značky Volkswagen osobní vozy.

Přenos dat v reálném čase pro výrobu budoucnosti

V závodě Volkswagen Wolfsburg pracuje již 5000 robotů a k tomu ještě mnoo dalších strojů a zařízení. V budoucnosti bude jejich ovládání a monitoring vyžadovat bezpečný a okamžitý přenos dat. Síť 5G výrazně zkracuje latenci, tedy čas potřebný k přenosu dat prostřednictvím sítě, v porovnání s ostatními technologiemi bezdrátové komunikace, například WLAN.

Technologie 5G nabízí extrémně krátkou latenci (až jedna milisekunda), rychlost datového přenosu v řádu gigabitů a mimořádnou spolehlivost i při vysokém zatížení. Bezdrátová komunikace v reálném čase poprvé umožní realizovat velký počet aplikací chytré továrny.

Jedním ze scénářů, které se budou ve Wolfsburgu testovat v pilotní fázi za reálných laboratorních podmínek, je bezdrátový přenos dat do vyráběných vozidel. Stále vyšší stupeň digitalizace a konektivity vozidel vyžaduje ve výrobním procesu přenos velkých množství dat do automobilů. Síť 5G umožňuje realizovat tento úkol ve výrobě mnohem rychleji a s velkou časovou flexibilitou.

Výstavba a provozování sítě 5G ve vlastní režii

„Výkonná a bezdrátová komunikace probíhající v reálném čase má pro flexibilní výrobu budoucnosti zásadní význam. Síť 5G může být faktorem, který umožní realizovat průmyslový internet věcí. Chceme proto získat rozsáhlé zkušenosti s provozem a průmyslovým využitím sítí 5G,“ říká Beate Hoferová, ředitelka IT koncernu Volkswagen. V dlouhodobém horizontu se počítá s tím, že podniková síť pokryje velkou část areálu závodu Wolfsburg, který má rozlohu 6,5 kilometru čtverečních.

Volkswagen buduje a provozuje lokální infrastrukturu 5G ve vlastní režii. Spolková agentura pro sítě přidělila společnosti pro podnikovou síť ve Wolfsburgu soukromé frekvenční pásmo 3,7 až 3,8 GHz s šířkou přenosového pásma 100 MHz. Exkluzivní frekvenční pásmo je pro podnikovou síť 5G v rámci areálu výrobního závodu klíčovým faktorem.

Vlastní frekvenční pásmo totiž umožňuje bezdrátový přenos bez rušivých vlivů a s vysokou dostupností, protože je využíváno pouze společností Volkswagen za účelem výroby. Technická zařízení pro pilotní síť 5G dodal finský telekomunikační koncern Nokia.

Skleněná manufaktura Drážďany testuje ovládání výrobního zařízení prostřednictvím sítě 5G

Značka Volkswagen osobní vozy je v koncernu Volkswagen součástí kompetenční sítě 5G. Vlastní síť 5G zprovoznila také Skleněná manufaktura Drážďany, která jako pilotní výrobní závod testuje pro značku Volkswagen inovativní technologie v prostředí běžné malosériové výroby modelu ID.3.

Ve spolupráci se značkami Porsche a Audi a Technickou univerzitou Drážďany probíhá další vývoj síťově propojeného ovládání bezobslužného přepravního systému. Jeho senzory předávají data o okolí počítači v cloudu prostřednictvím sítě 5G. Počítač vypočte směr jízdy ke karoserii modelu ID.3 a v reálném čase odešle tyto informace zpět. Projekt v Drážďanech podporuje spolkové ministerstvo pro vzdělání a vývoj.

22.10.2021Autodealers

Informace odjinud

Německý FlexCamp má být celoroční karavan pro offroady s působivými vlastnostmi

S rostoucí popularitou cestování po vlastní ose přicházejí i stále zajímavěji řešené obytné vozy a karavany, včetně těch terénních.
auto.cz

Mercedes Vision EQXX: Studie nezvykle aerodynamického elektromobilu láká na dojezd přes 1000 km

Mercedes-Benz představuje koncept elektromobilu budoucnosti. Zajímavý je především způsobem, jakým přistupuje k dojezdu.
auto.cz

Podívejte se, jak startují Tatry 138 a 148 po dlouhých letech stání

Dlouhé stání žádnému motorovému vozidlu nesvědčí, různé automobily se s ním však vyrovnávají rozdílně. A některé svou houževnatostí vyloženě překvapí.
auto.cz

10 nejočekávanějších novinek roku 2022. Na jaká chystaná auta se těšit?

Ostré kombi od BMW M, první SUV Ferrari, Mazda s dnes netradičním pohonem nebo pick-up od Tesly, i to jsou nová auta, na která se v roce 2022 těšit.
auto.cz

Rallye Dakar: Loprais stále pátý, Michek si polepšil

Nejlepší český výsledek na 44. ročníku Rallye Dakar zatím patří Aleši Lopraisovi, který je s kamionem Praga na pátém místě průběžného pořadí. Ve druhé etapě se dařilo také motocyklistovi Martinu Michkovi, který si polepšil o dvacet příček na 23. pozici.  
auto.cz

Martin Vaculík na téma zimní nafty: Od kdy ji tankujeme? A jak funguje po smíchání s tou letní?

Technický expert Světa motorů se po roce opět vrací k tématu zimní nafty. Co byste o ní měli na začátku sezony vědět?
auto.cz

Nošovická automobilka Hyundai vyrobila loni 275.000 automobilů, víc než předloni

Nošovická automobilka Hyundai vyrobila loni 275.000 automobilů. Bylo to o 36.250 vozů, tedy o 15 procent, více než předloni. Letos očekává další růst výroby. Sdělil to dnes mluvčí závodu Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) Petr Michník.
auto.cz

Nová Kia Sportage odhaluje české ceny. Dáte za ni 600.000 tisíc, i přes 1,2 milionu Kč

Sportage v nové generaci vsadila na různorodou paletu motorů. Díky tomu za ni můžete dát 600.000 korun, nebo klidně i dvojnásobek.
auto.cz

Fiat Multipla se prodával také jako elektromobil, ale nikoliv v Evropě

Fiat Multipla je mnohými považován za jedno z nejošklivějších aut na světě, přesto nabízel několik zajímavostí, kvůli kterým ho mnozí dokázali vzít na milost.
auto.cz

Smart Forfour končí. Avizuje to příchod nové éry

Sourozenec Renaultu Twingo naposledy nabízený výhradně jako elektromobil končí. Místo něj dorazí zcela jiné auto jiné koncepce i designu.
auto.cz

Mercedes-Benz Citan Van 112 CDI Pro – Lepší, ale…

Kooperace značek Mercedes a Renault na malé dodávce oslaví letos desetileté výročí. Trojcípá hvězda si k jubileu nadělila její druhou generaci.
auto.cz

Rallye Dakar 2022: Průběžné výsledky

V sobotu 3. ledna odstartoval již 44. ročník Rallye Dakar, která se již potřetí odehraje na území Saudské Arábie. Pojďme se společně podívat na výsledky českých posádek v jednotlivých etapách i celkové pořadí.
auto.cz

Formule E možná vymění baterky za vodík, ve hře je i jeho spalování

Přechod na vodík by mohl přijít s přechodem na předpisy Gen4, je to však otázka zhruba pěti let.
auto.cz

BMW M opět poodhaluje M3 Touring, představí ho již letos

Divize BMW M využila maskovaný ostrý kombík ke stylovému přivítání nového roku
auto.cz

Aktuality členů

Kalendář akcí


Veřejný Besip SDA
Aktuální měsíc   

Akce

Pro zobrazení akcí zvolte den.

Nejbližší akce


Spolupracujeme

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz logo vizenula
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.