Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

Volkswagen testuje sítě 5G ve výrobě

Volkswagen zprovoznil v hlavním závodě Wolfsburg lokální samostatnou síť 5G (podniková síť), která zpočátku zahrnuje centrální vývojové středisko a pilotní výrobní halu.

Cílem pilotního projektu je testovat technologii 5G v náročných podmínkách automobilové výroby a zdokonalit ji pro budoucí průmyslové nasazení v sériové výrobě. Bezpečný a okamžitý přenos dat zajišťuje exkluzivní frekvence 5G. Speciální síť 5G byla uvedena do provozu také ve Skleněné manufaktuře Drážďany.

Volkswagen realizuje výstavbu a provoz infrastruktury 5G ve vlastní režii. Výhodou tohoto přístupu je zajištěná bezpečnost dat a možnost získat konkurenční náskok na základě speciálních znalostí o používání významných budoucích technologií.

„S naší strategií ACCELERATE maximálně urychlujeme transformaci výrobních závodů Volkswagen na chytré továrny. Naším cílem je nepřetržitě optimalizovat výrobu, aby byla ještě výkonnější a flexibilnější. V technologii 5G spatřujeme velký inovační potenciál – od používání inteligentních robotů a bezobslužných přepravních systémů přes síťově propojené ovládání zařízení a strojů v reálném čase až po bezdrátovou instalaci softwaru do vyrobených vozidel,“ říká Christian Vollmer, člen představenstva, odpovědný za výrobu a logistiku značky Volkswagen osobní vozy.

Přenos dat v reálném čase pro výrobu budoucnosti

V závodě Volkswagen Wolfsburg pracuje již 5000 robotů a k tomu ještě mnoo dalších strojů a zařízení. V budoucnosti bude jejich ovládání a monitoring vyžadovat bezpečný a okamžitý přenos dat. Síť 5G výrazně zkracuje latenci, tedy čas potřebný k přenosu dat prostřednictvím sítě, v porovnání s ostatními technologiemi bezdrátové komunikace, například WLAN.

Technologie 5G nabízí extrémně krátkou latenci (až jedna milisekunda), rychlost datového přenosu v řádu gigabitů a mimořádnou spolehlivost i při vysokém zatížení. Bezdrátová komunikace v reálném čase poprvé umožní realizovat velký počet aplikací chytré továrny.

Jedním ze scénářů, které se budou ve Wolfsburgu testovat v pilotní fázi za reálných laboratorních podmínek, je bezdrátový přenos dat do vyráběných vozidel. Stále vyšší stupeň digitalizace a konektivity vozidel vyžaduje ve výrobním procesu přenos velkých množství dat do automobilů. Síť 5G umožňuje realizovat tento úkol ve výrobě mnohem rychleji a s velkou časovou flexibilitou.

Výstavba a provozování sítě 5G ve vlastní režii

„Výkonná a bezdrátová komunikace probíhající v reálném čase má pro flexibilní výrobu budoucnosti zásadní význam. Síť 5G může být faktorem, který umožní realizovat průmyslový internet věcí. Chceme proto získat rozsáhlé zkušenosti s provozem a průmyslovým využitím sítí 5G,“ říká Beate Hoferová, ředitelka IT koncernu Volkswagen. V dlouhodobém horizontu se počítá s tím, že podniková síť pokryje velkou část areálu závodu Wolfsburg, který má rozlohu 6,5 kilometru čtverečních.

Volkswagen buduje a provozuje lokální infrastrukturu 5G ve vlastní režii. Spolková agentura pro sítě přidělila společnosti pro podnikovou síť ve Wolfsburgu soukromé frekvenční pásmo 3,7 až 3,8 GHz s šířkou přenosového pásma 100 MHz. Exkluzivní frekvenční pásmo je pro podnikovou síť 5G v rámci areálu výrobního závodu klíčovým faktorem.

Vlastní frekvenční pásmo totiž umožňuje bezdrátový přenos bez rušivých vlivů a s vysokou dostupností, protože je využíváno pouze společností Volkswagen za účelem výroby. Technická zařízení pro pilotní síť 5G dodal finský telekomunikační koncern Nokia.

Skleněná manufaktura Drážďany testuje ovládání výrobního zařízení prostřednictvím sítě 5G

Značka Volkswagen osobní vozy je v koncernu Volkswagen součástí kompetenční sítě 5G. Vlastní síť 5G zprovoznila také Skleněná manufaktura Drážďany, která jako pilotní výrobní závod testuje pro značku Volkswagen inovativní technologie v prostředí běžné malosériové výroby modelu ID.3.

Ve spolupráci se značkami Porsche a Audi a Technickou univerzitou Drážďany probíhá další vývoj síťově propojeného ovládání bezobslužného přepravního systému. Jeho senzory předávají data o okolí počítači v cloudu prostřednictvím sítě 5G. Počítač vypočte směr jízdy ke karoserii modelu ID.3 a v reálném čase odešle tyto informace zpět. Projekt v Drážďanech podporuje spolkové ministerstvo pro vzdělání a vývoj.

22.10.2021Autodealers

Informace odjinud

Suzuki Vision Gran Turismo je sporťák s motorem z Hayabusy, 3 elektromotory a pohonem všech kol

Suzuki představilo koncept pro závodní hru GranTurismo. Chlubí se pohonem všech kol, motorem z motorky Hayabusa a třemi elektromotory. V přípravě je okruhová verze.
auto.cz

Fotogalerie: GP Monaka od 50. let po dnešek

Podívejte se na fotografický průřez historií Velké ceny Monaka formule 1.
auto.cz

Jaromír Jágr se přesvědčil, že je Kia EV6 bezpečné auto. A řekl, jak to celé bylo

Elektromobil, ve kterém boural slavný kladenský hokejista, si z Euro NCAP odvezl plný počet hvězd.
auto.cz

První setkání s BMW i7: Interiér je luxusní, ale co kontroverzní exteriér?

České zastoupení automobilky BMW dnes kousek za Prahou poprvé prezentovalo novou elektrickou limuzínu i7, kterou si s konkurencí rozhodně nespletete.
auto.cz

WRC Generations: Nová hra s licencí WRC vyjde na podzim. Má být nejlepší!

Studio Kylotonn se alespoň dle svých slov loučí se závodní sérií WRC ve velkém. Zda půjde opravdu o nejlepší rallye hru za poslední roky, se dozvíme 13. října 2022, kdy bude zahájen prodej WRC Generations.
auto.cz

BMW se zviklat konkurencí nenechá. Návrat do F1 není v plánu

Je to již 13 let od doby, kdy bavorská automobilka naposledy aktivně vystupovala ve formuli 1. Roky budou dále přibývat, BMW se totiž na návrat nechystá. 
auto.cz

Nový Singer 911 Big Sur je další nádherný restomod z Kalifornie

Věhlasný úpravce tradičních vozů Porsche se pochlubil novým kouskem, který opět vypadá naprosto fantasticky.
auto.cz

Maserati MC20 přijíždí oficiálně v otevřené verzi Cielo

Téměř dva roky po představení kupé přijíždí model MC20 také v otevřené verzi Cielo.
auto.cz

Sunbeam Tiger (1964–1967): Evropský roadster s motorem Ford V8

Roadster Sunbeam Tiger měl karoserii a podvozek modelu Alpine, do kterého byl namontován americký motor Ford V8. V první sérii Mark I měl objem 4,26 litru a výkon 166 koní. Mark II s objemem 4,74 litru dosahoval rychlost až 200 km/h.
auto.cz

Plastové pružiny slibují nižší váhu a větší odolnost, zkoušky vychází skvěle

Německý dodavatel dílů vyvinul plastové pružiny. Na jejich vývoji spolupracuje s několika výrobci a výsledky testů jsou slibné. Dokonce už má na nový typ pružin první objednávku.
auto.cz

Ford testuje systém automatického zpomalení aut ve vymezených zónách

Automobilka Ford testuje systém virtuálních zón s nastaveným rychlostním limitem, které by mohlo auto rozpoznat a samo při vjezdu do nich odpovídajícím způsobem upravit svoji rychlost.
auto.cz

Nepřehlédnutelný Hyundai Staria je v Česku! První svezení ukazuje, že Multivan má problém

Futuristické MPV Hyundai Staria po měsících čekání dorazilo na český trh. V rámci prezentace jsme jej důkladně prolezli a absolvovali první svezení.
auto.cz

SCG 008 je terénní závoďák za 2,3 milionu, který si musíte postavit sami

Společnost Scuderia Cameron Glickenhaus představila finální podobu terénního závoďáku, který původně vznikl jako aprílový žert. Stojí 2,3 milionu a postavit si ho musíte sami.
auto.cz

VW Touareg slaví 20 let na trhu, zákazníkům nabídne speciální edici

Vlajkové SUV automobilky Volkswagen by se mělo již v polovině příštího měsíce objevit ve speciální výbavě Edition 20, oslavující 20 let na trhu.
auto.cz

Aktuality členů

Kalendář akcí


Veřejný Besip SDA
Aktuální měsíc   

Akce

Pro zobrazení akcí zvolte den.

Nejbližší akce


Spolupracujeme

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz logo vizenula logo cistadoprava
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.