Kolínská továrna Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ) zahájila výrobu nového modelu Yaris. Japonci v Česku investovali více jak 4,5 miliardy korun, významně se navýšila i výrobní kapacita závodu, který bude vyrábět ve 3směnném provozu.
„Za poslední tři roky jsme postavili nové výrobní prostory, přeplánovali logistické trasy, nainstalovali nové technologie a hlavně, to nejdůležitější, přivítali téměř 1600 nových zaměstnanců našeho závodu. Rád bych také poděkoval našim významným dodavatelům a externím partnerům v regionu za jejich skvělou spolupráci a podporu,” řekl Koreatsu Aoki, prezident TMMCZ.“
Cíl pro počet prodaných toyot v Evropě v roce 2025 je 1,5 milionu a Yaris bude hrát klíčovou úlohu při splnění tohoto cíle,” uvedl Marvin Cooke, výkonný viceprezident pro výrobu v Toyota Motor Europe. Japonci předvedli na začátku listopadu v digitální premiéře také model Aygo X, který se bude napřesrok sjíždět z výrobních linek v Kolíně společně s Yarisem. Crossover třídy minivozů, navržený v Evropě, přijde během prvního pololetí 2021. Koncept Aygo X Prologue připravilo evropské návrhářské a vývojové centrum Toyota ve francouzské Nice.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva