Nedostatek čipů už není v Mladoboleslavské automobilce jediným tématem. Na pořad dne se dostal hořčík, jehož produkce v Číně klesá. Škodovka ho sice letos měla dostatek, případné výpadky v dodávkách by pro ni znamenaly výrazná omezení. Uvedla to mluvčí firmy Martina Gillichová pro Auto.cz.
Produkce hořčíku v Číně je nyní zhruba na 50 procentech obvyklé úrovně, upozorňují zdroje z odvětví. Hlavním důvodem je strmý růst cen uhlí a současná situace v Číně, kde je v některých oblastech elektřina na příděl. Producenti hořčíku tak jsou nuceni výrobu snižovat a v některých případech i přerušit.
„Společnost Škoda Auto využívá hořčík především pro výrobu slitin hliníku, tedy například pro výrobu dílů do motorů, převodovek a hliníkových kol. Aktuálně máme této komodity dostatek, případné výpadky v dodávkách hořčíku by pro nás znamenaly výrazná omezení,“ uvedla Gillichová.
Na automobilky v Evropě zatím očekávaný nedostatek hořčíku nedoléhá. To se ale podle expertů může změnit, pokud Čína produkci tohoto kovu brzy výrazněji nezvýší, uvedla dnes agentura Reuters. Automobilky se už od loňska potýkají s nedostatkem čipů, obavy z nedostatku hořčíku dala najevo například největší evropská automobilka Volkswagen, jejíž součástí je i Škoda Auto.
Čína se na dodávkách hořčíku na světový trh podílí zhruba z 85 procent. Automobilky velké objemy hořčíku zpravidla samy nenakupují, na hořčíku jsou ale silně závislí výrobci dílů, kteří automobilkám dodávají klíčové komponenty. Hořčík se v automobilovém průmyslu využívá samotný, případně v kombinaci s hliníkem, a to ke snížení hmotnosti aut.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva