Kopřivnická Tatra Trucks za rok 2021 dokázala prodat více vozů, než plánovala. Zákazníkům dodala celkem 1277 aut, získala také armádní zakázky v zemích NATO, zahájila vývoj vozu s vodíkovým pohonem, ale také oslavila deset let trvání produkce modelové řady Tatra Phoenix.
Prodeje loni omezoval zejména nedostatek vozů kvůli chybějícím čipům. Letos by měl prodej vzrůst až o deset procent. Loni stoupl i dovoz ojetých osobních vozů – o 23 procent na 185.663 aut. Je to nejvíc za 13 let. Jejich průměrné stáří bylo 10,4 roku.
První je Škoda Auto se 70.946 prodanými vozy, následují Hyundai s 20.200 automobily a Volkswagen, který prodal 16.813 aut. Na čtvrtém místě je Toyota s 10.334 prodanými vozy a pětici uzavírá Kia, která prodala 9787 vozidel.
V letošním roce by se podle odhadu společnosti PwC mohly prodeje zvýšit o čtyři až deset procent na 215.000 až 228.000 vozů. Podle analytika PwC Pavla Štefka budou i letos přetrvávat problémy dodavatelských řetězců automobilek, zejména nedostatek komponent, jako jsou čipy, hořčík nebo plastové pěny. Negativní vliv na poptávku ale bude mít i rostoucí inflace a pandemická situace. Příklon k ekologickým vozům bude pak mít vliv na skladbu vozového parku, dodal.
Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva