Kopřivnická Tatra Trucks za rok 2021 dokázala prodat více vozů, než plánovala. Zákazníkům dodala celkem 1277 aut, získala také armádní zakázky v zemích NATO, zahájila vývoj vozu s vodíkovým pohonem, ale také oslavila deset let trvání produkce modelové řady Tatra Phoenix.
Prodeje loni omezoval zejména nedostatek vozů kvůli chybějícím čipům. Letos by měl prodej vzrůst až o deset procent. Loni stoupl i dovoz ojetých osobních vozů – o 23 procent na 185.663 aut. Je to nejvíc za 13 let. Jejich průměrné stáří bylo 10,4 roku.
První je Škoda Auto se 70.946 prodanými vozy, následují Hyundai s 20.200 automobily a Volkswagen, který prodal 16.813 aut. Na čtvrtém místě je Toyota s 10.334 prodanými vozy a pětici uzavírá Kia, která prodala 9787 vozidel.
V letošním roce by se podle odhadu společnosti PwC mohly prodeje zvýšit o čtyři až deset procent na 215.000 až 228.000 vozů. Podle analytika PwC Pavla Štefka budou i letos přetrvávat problémy dodavatelských řetězců automobilek, zejména nedostatek komponent, jako jsou čipy, hořčík nebo plastové pěny. Negativní vliv na poptávku ale bude mít i rostoucí inflace a pandemická situace. Příklon k ekologickým vozům bude pak mít vliv na skladbu vozového parku, dodal.
11.01.2022Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva