Slavnostní ceremoniál vyhlašování vítěze COTY 2022 odstartoval na ženevském výstavišti Palexpo 28. února v 17 hodin a přenášen byl živě prostřednictvím několika platforem. Vozem roku 2022 se stala Kia EV 6.
Volba Car of the Year 2022 byla oficiálně zahájena 29. listopadu 2021 vyhlášením sedmi finalistů. Při pohledu na seznam vyniknul jeden paradox, jenž odráží překotný vývoj celého odvětví. Zatímco loni byl mezi finalisty jediný elektromobil (Fiat New 500), letos se tam naopak objevil jediný automobil se spalovacími motory (Peugeot 308) a zbylých šest jsou elektromobily.
Do 25. února pak musel každý z porotců rozdělit svých 25 bodů mezi finalisty. Samozřejmostí zůstává povinné slovní hodnocení každého z vozů od každého z porotců, opět zveřejněné na caroftheyear.org.
Ve vysílání se objevil také Sandro Mesquita, ředitel GIMS, organizátora autosalonu v Ženevě, jenž slíbil, že „ženeva“ v roce 2023 opravdu bude, nicméně nenaznačil, jak bude vypadat. Po stručném projevu a shrnutí pravidel COTY pak Frank Janssen připomněl všech sedm letošních finalistů.
Nezvykle se objevila krátká reportáž ze zimních testů, které již dvacet let každoročně pořádá finský magazín Tekniikan Maailma, jehož šéfredaktorem je Velimatti Honkanen, současný generální sekretář jury volící Vůz roku (COTY). A tam si posvítili i na elektromobily z finále COTY 2022 a sledovali zejména, jak se mění rychlost nabíjení a dojezd při teplotách kolem -30 °C.
Následovalo stručné představení každého z finalistů jedním z porotců. Nezvykle pestré dotáčky přinesly řadu zajímavých srovnání a postřehů, ale též sestřihy vyjádření zástupců automobilek.
Pak již došlo na postupné, napínavé odhalování bodování konkrétních porotců. Jde se při tom po jednotlivých zemích v abecedním pořadí, tedy od Rakouska (Austria) po Velkou Británii (United Kingdom), a po přičtení každého státu se ukáže průběžné pořadí. Vítěz je jen jeden. Frank Janssen k tomu v rozhovoru pro Frankfurter Allgemeine Zeitung uvedl: „Nemáme kategorie. Ne každý výrobce tedy chodí domů s květináčem, aby byli všichni spokojení. Vítěz je nakonec jen jeden, a proto mají někdy ti, kteří neskončili první, dlouhé tváře. Zaměřujeme se ale na spotřebitele.“
Celá anabáze COTY neoficiálně, ale pravidelně startuje na podzim předchozího roku tradičním velkým testováním v dánském Tannisby, jež se loni uskutečnilo ve svém 43. ročníku a po přestávce z roku 2020, dané koronavirovou epidemií. Není bez zajímavosti, že na sklonku září 2021, kdy zkoušky probíhaly, bylo Dánsko první a jedinou zemí Evropské unie, jež mohla díky vysokému stupni proočkovanosti zrušit prakticky všechna protiepidemická opatření včetně nošení roušek v interiérech.
Odborná anketa volící Vůz roku (Car of the Year, COTY) běží bez přerušení od roku 1963 a je zcela nezávislá. Organizaci tradičně zajišťují tyto časopisy: Auto (Itálie), Autocar (Velká Británie), Autopista (Španělsko), Autovisie (Holandsko), L´Automobile (Francie) a Vi Bilagare (Švédsko). Německý Stern se svojí podporou od loňského ročníku skončil (benzín jim smrdí…) a nahradily jej Automobil Revue (Švýcarsko), Autotrends (Belgie) a Firmenauto (Německo). Porota v současnosti sestává z 61 členů z 23 zemí (včetně Ruska) zejména západní a střední Evropy. Letos je mezi nimi šest žen. Česká republika má v COTY jednoho zástupce od roku 1993, vždy šéfredaktora magazínu Automobil. Do roku 2000 jím byl Milan Jozíf, do roku 2015 Tomáš Hyan a od roku 2016 za Českou republiku volí Jiří Duchoň.
01.03.2022Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva