Malosériový výrobce značky ALPINA z Buchloe u Mnichova se stává součástí BMW Group. Rodina Bovesiepenových, která továrnu vlastní, kupní cenu nezveřejnila. Uzavření transakce ještě podléhá různým odkladným podmínkám, zejména potom schválení příslušnými antimonopolními úřady.
Společnost ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG, německý výrobce automobilů se sídlem v Buchloe v bavorském okrese Ostallgäu, byla založena 1. ledna 1965.
Od 60. let 20. století se zabývala tuningem a motoristickým sportem, přičemž v roce 1978 začala vyrábět osobní automobily postavené na základech produktů BMW AG.
Od roku 1983 je tato společnost registrována u Spolkového úřadu pro motorovou dopravu ve Flensburgu jako oficiální výrobce automobilů a zaměstnává přibližně 300 lidí. V roce 2021 bylo v Buchloe vyrobeno zhruba 2000 vozidel. Kromě Německa a Evropy jsou pro společnost ALPINA důležitými trhy také Japonsko, USA a Blízký východ. Druhou hlavní oblastí činnosti rodinného podniku je vinařství ALPINA.
Dlouhodobá dohoda o spolupráci, která byla koncem roku 2020 prodloužena o dalších pět let, vyprší 31. prosince 2025. Obě strany se dohodly, že nebudou zveřejňovat žádné finanční podrobnosti. Nedojde k nabytí žádných akcií společnosti.
„Automobilový průmysl se nachází uprostřed rozsáhlé transformace směrem k udržitelné mobilitě. Z tohoto důvodu je třeba pravidelně přehodnocovat stávající obchodní modely. Již více než padesát let firma z Buchloe ukazuje, jak díky pečlivému přístupu k detailům poskytovat prvotřídní kvalitu. Stejnou vášní pro stavbu automobilů se řídí i BMW Group. Proto se nyní pouštíme do nové kapitoly našeho dlouholetého partnerství. Získání práv na ochrannou známku nám umožní utvářet dlouhodobý směr vývoje této tradicí opředené značky. Jsme rádi, že můžeme značku ALPINA přivítat v rodině BMW,“ řekl Pieter Nota, člen představenstva odpovědný za zákazníky, značky a prodej.
Transformace směrem k elektromobilitě a rostoucí regulace po celém světě, zejména emisní legislativa, validace softwaru a požadavky na asistenční a monitorovací systémy řidiče, mají za následek výrazně vyšší rizika pro výrobce malých sériových vozů. Vedení společnosti ALPINA řeší tuto situaci strategickou reorganizací, která zajistí dlouhodobou životaschopnost centrály firmy v Buchloe.
Andreas Bovensiepen, spoluředitel společnosti ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG, vysvětluje: „Včas jsme rozpoznali výzvy, kterým čelí automobilový průmysl, a nyní nastavujeme správný směr pro společnost ALPINA a pro naši rodinnou firmu Bovensiepen. Tímto začíná nová kapitola. Značka ALPINA i naše společnost mají mimořádně dobrý zvuk. Protože BMW a ALPINA spolupracovaly a důvěřovaly si po celá desítiletí, učinili jsme rozhodnutí neprodat ALPINU jen tak nějakému výrobci. Proto je strategicky správné rozhodnutí, že značka ALPINA bude v budoucnu spravována právě BMW Group.“
Spolupráce bude pokračovat, ale v jiné podobě: Společnost vlastněná rodinou Bovensiepenových bude v rámci stávající spolupráce až do konce roku 2025 nadále využívat své inženýrské znalosti při vývoji, výrobě a prodeji vozů BMW ALPINA. Stále tak budou vznikat vozy postavené na modelech BMW, které tým ALPINA rozsáhle upraví, zejména v oblastech motorů a převodovek, stejně jako podvozků, aerodynamiky a provedení interiéru. Vozy BMW ALPINA jsou sestaveny na výrobních linkách BMW, odkud se přesunou do Buchloe, kde probíhá finální montáž zahrnující také individuální interiéry vyrobené podle specifikací zákazníka.
V centrále v Buchloe bude dlouhodobě pokračovat poskytování servisních služeb, náhradních dílů a příslušenství pro současné a starší portfolio vozů BMW ALPINA. Ve stávající poprodejní péči nedojde k žádným změnám. V rámci strategické spolupráce mezi oběma společnostmi dojde k dalšímu rozšíření již existujícího partnerství v podobě poskytování vývojových služeb z Buchloe pro BMW. Obchod s vínem, který je rovněž součástí rodinné firmy, zůstane nedotčen.
„BMW a ALPINA se k sobě dokonale hodí! Značka ALPINA za posledních 50 let vyspěla společně s BMW a má vše, co je potřeba k tomu, aby rozbušila srdce automobilových znalců po celém světě. Nachází tu správnou rovnováhu mezi kultivovaně sportovním charakterem, luxusem a exkluzivitou. Jsme potěšeni, že můžeme získat práva na ochrannou známku ALPINA a rozšířit portfolio BMW o vozy odrážející novou DNA,“ řekl Jens Thiemer, senior viceprezident pro zákazníky a značku BMW.
Rok 2021 byl nejúspěšnějším rokem v historii společnosti ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG. Na tomto silném základu bude rodinný podnik strategicky upravovat svůj další rozvoj s cílem čelit regulačním výzvám a technologickým změnám v oboru. To zajistí dlouhodobé fungování společnosti v Buchloe.
„Budeme pokračovat v životním díle našeho otce a investovat do stejně známého jména Bovensiepen. Díky našim odborným znalostem a vysokým standardům kvality přineseme v budoucnu na trh další atraktivní dopravní prostředky,“ vysvětluje spolumajitel společnosti Florian Bovensiepen. „Bez našich kreativních, vysoce schopných a loajálních zaměstnanců by úspěch společnosti ALPINA nebyl možný. Spoléháme na sílu naší společnosti, našeho týmu a našich rodin. Zároveň si spolu s BMW Group uvědomujeme naši společenskou odpovědnost vůči zaměstnancům a uděláme vše pro to, abychom zmírnili případné dopady vyplývající z této reorganizace.“
Prodej práv k ochranné známce BMW a z toho vyplývající ukončení produkce současného výrobního programu vozů ALPINA na konci roku 2025 bude mít dopad na stávající pracovní místa v centrále v Buchloe.
Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva