Continental AG jako první dodavatel autodílů zavedl do výroby výkonné počítače pro automobily. Řešení, které si lze představit jako mozek auta v podobě jediné krabičky, zajistí chod všech funkcí vozu. Závod v Brandýse nad Labem, specialista na produkci interiérové elektroniky, zahájil výrobu těchto výkonných počítačů pro BMW.
Digitalizace otevírá dveře do světa nových funkcí a služeb budoucí mobility. Zároveň s tím se však dramaticky zvyšuje množství informací a dat, jež musí auta zpracovávat. Ve vozech každým rokem přibývá nesčetné množství nových funkcionalit a nároků pramenících nejen z bezpečnostních, ale také uživatelských potřeb. Trendem budoucí mobility je uživatelský prožitek.
Počet řídicích jednotek zajišťujících funkcionality jako rádio, klimatizaci, displejové clustery nebo asistenční systémy v autě tak logicky narůstá. Auta budou v blízké budoucnosti lépe propojená nejen v rámci svého vlastního operačního systému, ale i navenek v rámci tzv. IoT (Internet of Things). K tomu je ovšem potřeba přizpůsobit jejich systémovou architekturu.
Přelomovou technologickou změnou je zavedení centralizovaných vysokorychlostních a výkonných počítačů, tzv. High Performance Computer (HPC), do vozidel. Continental je zatím ve své úrovni dodavatelů automobilek jedinou firmou, která toto řešení zavedla do výroby, a v letech 2021 a 2022 plánuje produkci více než dvaceti modelů pro vozidla různých výrobců. Nyní jsou globální objednávky na HPC od Continentalu v celkovém objemu prodeje přibližně pět miliard eur.
High Performance Computer se tak stává centrálním mozkem celého automobilu. Nejzásadnější výhoda HPC spočívá v jeho schopnosti virtualizovat funkce a oddělit tak hardware od softwaru. Pomocí technologie hypervizor, vyvinutou společností Continental, lze z mnoha fyzických komponent udělat jen kusy kódu běžící vedle sebe na jednom jediném počítači.
Díky digitalizaci funkcí lze jejich údržbu snadno provádět bezdrátově. To nejen výrazně snižuje náklady na servis, ale také uchovává vozy aktuální a umožňuje výrobcům řešit problémy a doplňovat nové softwarové funkce během životnosti automobilu.
„Náš High Performance Computer je flexibilní vysoce výkonná platforma, která rychle reaguje na změny ve funkcích a službách, což je ústředním prvkem mobility v budoucnosti. Auto se tak mnohem více podobá chytrému telefonu, který můžete naplnit libovolnými aplikacemi,“ říká ředitel Continental Automotive v Brandýse nad Labem Tomáš Vondrák.
Posun k vysoce výkonným výpočetním jednotkám v autech vede k realizaci chytré, bezpečné a autonomní mobility a současně klade důraz na uživatelský zážitek. Aby mohl vůz poskytovat svým cestujícím digitální služby, komunikační nástroje a infotainment, vyžaduje novou elektrickou/elektronickou (E/E) architekturu. U současných síťových struktur je obtížné propojit funkce napříč doménami a přes bezdrátové rozhraní k internetu nebo cloudu.
Implementace takových HPC s sebou přináší mnoho výhod jak pro výrobce automobilů, tak pro samotné řidiče. Za prvé, jejich výpočetní výkon je nezbytným předpokladem pro různé druhy pokročilých asistenčních systémů pro řidiče a inteligentních služeb, na kterých průmysl v současné době pracuje a které uživatelé očekávají.
Současné procesory a sítě potřebují významné vylepšení, aby byly schopny zvládnout záplavu dat z tolika senzorů s vysokým rozlišením a zároveň jim dát smysl v reálném čase. Za druhé, HPC slibují z dlouhodobého hlediska skutečně snížit náklady a složitost výroby automobilů: zbavit se armády systémů a až kilometru měděného drátu.
Mezi obecné hlavní funkce HPC patří zvýšená bezpečnost prakticky všech prvků na vozidle. Od centrálně řízených senzorů, airbagů, měření řidičovy pozornosti během jízdy přes parkovací kamery či brzdné systémy až po nové, výrazně bezpečnější, ale i snazší odemykání auta mobilním telefonem. Samozřejmostí je ovládání tzv. sleeping asistentů, rádií a navigací. Zároveň dokáže ovládat například střešní okno (automaticky ho zatmaví v případě potřeby) či pohánět digitální displeje palubní desky.
28.03.2022Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva