Svaz dovozců automobilů vyhlásil 19. dubna v pražském konferenčním centru Cubex výsledky ankety Auto roku v ČR 2021/22. Titul získal elektromobil BMW i4. V hlasování odborné poroty zvítězil mezi 37 dalšími nominovanými novinkami. Jde o první vítězství elektromobilu v historii soutěže. Ekoautem roku je Kia EV6.
„Pro značku BMW to znamená druhý titul v řadě, protože loni titul udělený nebyl a o rok dříve jej získalo BMW řady 3. Příští rok zamíříme na hattrick,“ uvedl v Cubexu mluvčí značky David Haidinger.
Pětidveřový pětimístný liftback s elektrickým pohonem zadních kol nabízí dojezd až 510 km. Na výrobě letošního Auta roku se podílí celkem devět dodavatelských firem z ČR.
Ve finálové šestce BMW porazilo druhé Subaru Outback a třetí Škodu Fabii.
Na dalších místech skončily Opel Astra, Peugeot 308 a Dacia Jogger.
Z 38 letos nominovaných soutěžních vozů je 12 čistě elektrických, pět sportovních a 17 z kategorie SUV. Nechybí například také jedno velké MPV a jeden americký pickup.
Ekologickým autem roku je Kia EV6
Vítězem evropské ankety Auto roku 2022 se stal na konci února na základě hlasování 61 motoristických novinářů z 22 zemí elektrický crossover Kia EV6.
V Česku letos vůz získal titul Ekologické auto roku 2021/22!
19.04.2022Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva