Největší domácí výrobce autoskel, AGC Automotive Czech Chudeřice, loni investoval více než 200 milionů korun. Zhruba polovina investic přitom směřovala do automatizace a robotizace výroby.
Do svého výrobního závodu v Chudeřicích na Teplicku firma například pořídila sedm nových robotů, které zajišťují především manipulaci se sklem a přesné nanášení speciálního lepidla na automobilová skla. Firma tak i nadále pokračuje v investicích i přes složitou situaci v automobilovém průmyslu.
Stále důležitější roli v závodu AGC Automotive Czech v Chudeřicích hraje výroba autoskel pomocí průmyslových robotů. Po celém závodě v Chudeřicích se jich na výrobě autoskel podílí více než 100. „Přičemž v loňském roce jich přibylo dalších sedm. Zajišťují především pravidelně se opakující činnosti, kde jsou velké nároky na přesnost, jako je přenášení autoskel z místa na místo nebo přesné nanášení speciálních lepidel na autoskla,“ popisuje hlavní část investic do robotizace Josef Lev, který má ve firmě automatizaci a robotizaci na starosti. AGC Automotive Czech v Chudeřicích loni také investovalo například do zařízení pro výrobu vyhřívaných skel nebo do automatické linky pro výrobu čelních skel pro nové modely značky KIA.
Závod AGC v Chudeřicích patří mezi největší a nejkomplexnější evropské výrobce autoskel a je největším závodem na výrobu autoskel skupiny AGC. Firma dodává pro většinu evropských automobilek. Zaměstnává kolem 1750 lidí. Firma patří do skupiny AGC, která je největším světovým výrobcem plochého skla.
Luděk Steklý, člen představenstva AGC Automotive Czech: „Kontinuální investice do našich výrobních kapacit jsou zásadní pro dlouhodobý rozvoj výroby nejen v Chudeřicích. V závodě naše společnost investuje i v době, kdy v automobilovém průmyslu celkově panuje velmi složitá situace. Investice do takzvané „smart factory“ a průmyslu 4.0 ale hrají a budou hrát v našem vývoji klíčovou roli. Vydali jsme se na cestu, která nám umožní ve výrobě autoskel pružněji reagovat na vývoj technologií i celkovou poptávku v automobilovém průmyslu.
04.05.2022Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva