Slovenská vláda v pátek oznámila záměr automobilky Volvo Cars postavit u Košic závod na elektromobily. Jedná se o investici ve výši 1,2 miliardy eur (přes 29 miliard korun).
„Plně se soustředíme na dosažení cíle být čistě elektrickou značkou v oblasti mobility do roku 2030,“ uvedl generální ředitel a prezident Volvo Cars Jim Rowan.
„Expanze v Evropě je klíčová pro náš přechod k elektrifikaci a pokračující růst,“ dodal. „Vážím si, že společnost Volvo Cars se rozhodla postavit svůj nový závod právě na Slovensku. Svědčí to o jejich důvěře k nám,“ reagoval slovenský premiér Eduard Heger (Obyčejní lidé a nezávislé osobnosti OLaNO).
Továrna na východním Slovensku
Předseda vlády zdůraznil, že je velmi důležité, že závod vznikne na východním Slovensku, čímž zlepší sociální a ekonomickou situaci v regionu.
„V závodě se budou vyrábět jen elektromobily, co představuje pro slovenský automobilový průmysl perspektivu konkurenceschopnosti v nové ekologické éře,“ dodal Heger.
Na Slovensku už působí automobilky Volkswagen v Bratislavě, v Trnavě se vyrábí vozy Citroen a Peugeot, u Žiliny má závod jihokorejská automobilka KIA a u Nitry má závod společnost Jaguar Land Rover.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva