Porotci COTY mají za sebou říjnové novinářské testování v Dánsku a nyní zvolili sedmičku automobilů, které se probojovaly do finále soutěže o titul Car of the Year 2023. Testy i výsledek hlasování nám popsal člen poroty Jirka Duchoň.
Předsednictvo jury právě představilo sedm finalistů pro nadcházející souboj.
Stalo se tak během tiskové konference, jež tím v předstihu odstartovala bruselský autosalon, který se 13. ledna příštího roku stane úvodním dnem mezinárodní přehlídky toho nejlepšího ze sfér individuální mobility. Již 22. listopadu zveřejnilo vedení jury volící evropský Vůz roku (Car of the Year, COTY) seznam kandidátů pro ročník 2023. Jde o ty automobilové novinky, jež splnily všechny požadavky pro zařazení do ročníku 2023. Letos jich je 27 a překvapivě jen 10 z nich představuje elektromobily. V sedmičlenném finále jsou čtyři elektromobily, loni jich tam bylo šest.
První kolo volby, v němž každý z porotců 61 porotců z 23 evropských zemí anonymně označil sedm svých favoritů, bylo uzavřeno 22. listopadu. Zásadně se však změnil způsob druhého kola volby. Finalisty budeme naposledy zkoušet a srovnávat nikoli až koncem února, ale již v polovině ledna, a to na belgické trati Circuit de Mettet (dříve to bylo na okruhu CERAM ve francouzském Mortefontaine). Vítěz pak má být vyhlášen ne až v březnu, ale již 13. ledna, takže se laureát bude moci svým renomovaným titulem COTY 2023 pyšnit prakticky po celý rok. Slavnostní vyhlášení proběhne před gahájením autosalonu v Bruselu, zatímco v posledních deseti letech se tak dělo na ženevském autosalonu.
Odborná anketa volící Vůz roku (Car of the Year, COTY) běží bez přerušení od roku 1963 a je zcela nezávislá. Organizaci tradičně zajišťují tyto časopisy: Auto (Itálie), Autocar (Velká Británie), Autopista (Španělsko), Autovisie (Holandsko), L´Automobile (Francie) a Vi Bilagare (Švédsko). Německý Stern předloni nahradily Automobil Revue (Švýcarsko), Autotrends (Belgie) a Firmenauto (Německo). Porota v současnosti sestává z 61 členů z 23 zemí zejména západní a střední Evropy. Letos je mezi nimi šest žen. Česká republika má v COTY jednoho zástupce od roku 1993, vždy šéfredaktora magazínu Automobil. Do roku 2000 jím byl Milan Jozíf, do roku 2015 Tomáš Hyan a od roku 2016 za Českou republiku volí Jiří Duchoň.
Vedení jury volící evropský Vůz roku (Car of the Year, COTY) zveřejnilo 24. listopadu sedm finalistů pro ročník 2023:
Jeep Avenger Kia Niro Nissan Ariya Peugeot 408 Renault Austral Subaru Solterra/Toyota bZ4X Volkswagen ID. Buzz
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva