Evropská asociace výrobců automobilů (ACEA) bude mít od 1. ledna 2023 nového prezidenta. Po Oliveru Zipsovi z BMW se nyní otěží ujme Luca de Meo z Renaultu.
Luca de Meo, generální ředitel Renault Group, převezme v příštím roce od generálního ředitele BMW Olivera Zipse vedení Evropské asociace výrobců automobilů. Prezident ACEA slouží vždy po dobu jednoho roku a na další může být zvolen znovu pouze jednou. Za jeho volbu jsou zodpovědní členové představenstva.
Proč je ale něco takového důležité pro běžné spotřebitele?
ACEA zastupuje šestnáct hlavních evropských výrobců automobilů, dodávek, nákladních vozidel a autobusů a právě tato asociace má velkou moc ovlivňovat a pomoci utvářet budoucnost, kterou se bude ubírat automobilový průmysl v Evropě. Představenstvo se mimo jiné zapojuje i do aktivního vyjednávání o emisních normách v Evropské unii.
„Uplynulé roky byly poznamenány pandemií, což narušilo dodavatelský řetězec, válkou na Ukrajině a energetickou krizí – to vše mělo na náš sektor hluboký dopad. Přesto byl evropský automobilový průmysl ve vysoce nestabilních dobách spolehlivou průmyslovou páteří EU. Zároveň jsme se snažili varovat před nadměrnou regulací a požadovali, aby základem konkurenceschopnosti EU byla technologická neutralita,“ uvedl odcházející Zipse.
Současný nejvyšší muž BMW byl ve vedení ACEA velice výraznou postavou a často se poměrně přímě vyjadřoval třeba i na blížící se zákaz prodeje aut se spalovacími motory. Veřejně se nechal slyšet, že evropští výrobci nejsou zdaleka připraveni na tak razantní krok. Podobný názor pak sdílí i jeho nástupce z Renaultu, takže je patrné, že se stanoviska asociace příliš měnit nebudou.
„ACEA bude i pod mým vedením nadále prosazovat rovnováhu mezi tím, co je dobré pro životní prostředí, ale také pro evropskou ekonomiku a pro společnost,“ uvedl Luca de Meo. Renault přitom pod jeho rukou postupuje obdobně. Investuje sice do elektrifikace, ale zároveň se nevzdává plánů se spalovacími motory.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva