V březnu 2023 bylo zaregistrováno 22 378 nových osobních automobilů a registrace tak poprvé od pandemie covid-19 překonaly registrace z doby před pandemií. Ovšem průměrný věk vozového parku v České republice i nadále povážlivě roste. Průměrné stáří vozidel registrovaných v kategoriích M1 a N1 činí 15,9 roku, v samotné kategorii M1 je to pak dokonce 16,0 roku!
Česká republika si tak nadále drží nelichotivou pozici mezi zeměmi Evropské unie, starší vozový park než u nás mají už jen v Estonsku (16,8 roku) a Řecku (17,0 roku). Přitom průměrný věk v zemích EU je 12 let, vůbec nejmladší vozový park mají Lucembursku (7,6 roku), Dánsku (8,5 roku) a Rakousku (8,7 roku) a sousední Slovensko je na hodnotě 14,3 roku.
Český vozový park osobních automobilů za posledních 10 let zestárl o 2,22 roku a alarmující je fakt, že stárnutí nabírá na rychlosti. Svůj podíl na tom má stáří ojetých vozů dovážených ze zahraničí. Jen v loňském roce tvořily osobní automobily starší 10 let celkem 52,61 % všech dovezených aut a vozy starší 15 let se na dovozu podílely 23,77 %.
Stárnoucí vozový park má přímý dopad na snižující se bezpečnost vozidel jezdících po českých silnicích a tedy i na počet zraněných a usmrcených osob při dopravních nehodách a v neposlední řadě také na množství škodlivých zplodin vypouštěných do ovzduší.
Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva