Po výpadku prodejů v Číně hledá Škoda Auto uplatnění na jiných asijských trzích. Na konci září začala slavnostně prodávat auta ve Vietnamu. Opening prvního showroomu proběhl za účasti představitelů vietnamské a české vlády. Cílem je prodej 30 000 aut ročně.
Škoda Auto plánuje rychlé rozšíření dealerské sítě až na 30 prodejen a roční odbytový potenciál má po roce 2030 překročit hranici 40 000 vozů. Nabídku budou zpočátku tvořit automobily dovezené z Evropy, prodej firma zahájí s modely Karoq a Kodiaq.
V příštím roce dojde ke spuštění výroby vozů z plně rozložených sad (CKD) v nově budovaném místním závodě, čímž se využije synergie se stávajícím výrobním zázemím v Indii. Škoda Auto považuje Vietnam zároveň za bránu do sdružení zemí ASEAN.
Během druhé poloviny roku 2024 využije Škoda v regionu významnou synergii: dojde k zahájení dovozu vozů Kushaq ve formě kompletně rozložených sad (CKD – Completely Knocked Down) z indického závodu v Púně k finální montáži ve Vietnamu. Výstavba výrobní haly společnosti TC Group, místního partnera automobilky Škoda Auto, již probíhá v průmyslovém parku Viet Hung v provincii Quang Ninh. V závislosti na vývoji trhu je v plánu postupné navyšování výroby tak, aby po roce 2027 dosáhla až 27 000 vozidel ročně.
Značný potenciál růstu a očekávaný odbyt po roce 2030 přesahující 40 000 vozů ročně Automobilový trh ve Vietnamu roste mimořádným tempem: již nyní je čtvrtým největším odbytištěm v jihovýchodní Asii. Na 1000 obyvatel zde připadá pouze 38 vozidel, přitom celková populace činí přibližně 100 milionů lidí.
To spolu s dalším předpokládaným ekonomickým rozvojem dělá z Vietnamu zemi s nejvyšším potenciálem k růstu v celé oblasti.
Škoda Auto počítá ve střednědobém horizontu s ročním odbytem 30 000 vozů a po roce 2030 mají dodávky vzrůst dokonce na více než 40 000 automobilů. Kapacita průmyslového parku Viet Hung, kde se nachází závod společnosti TC Group, by mohla být v budoucnu využita k rozšíření výroby s výhledem na export modelů Škoda do celého regionu ASEAN.
Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva